NOTD - Essie"Fall in line"+ Essence"Hidden Garden"

essie fall in line höst 2014 2.png essie fall in line höst 2014 3.png essie fall in line höst 2014.pngDen här kombinationen gillade jag, även om jag inte tycker att bilderna helt gör glitterlacket några tjänster. Som bas har jag två lager av Essie's "Fall in line" från höstkollektionen, ett armygrönt/teal nagellack som känns väldigt höstigt och dammigt. På ringfingernageln har jag ett lager av glitter-lacket "Hidden garden" från tyska budgetmärket Essence. Effekten blir likt en skattkista från en tecknad film, juveler, smaragder och massor av guld. Glitterlacket är helt galet fullproppat med glitterkorn så detta är bara ett tunnt lager och då täckte jag nästan allt det gröna. Gillar!

Vilket är ditt favoritlack i glitterkategorin?


Kommentarer:

1 kerstin:

Jättefint!

Just nu är jag extra kär i Hors d'Heuvres från Essie.

Svar: Åh det är så fint, ska leta fram min flaska och lacka tårna!
[email protected]

2 Emelie/Nails and all that jazz:

Åh vilket underbart glitterlack! Kombinationen blev jättefin :)

3 Lackert:

Vackert som tusan :) Har många glitter favoriter men ett som jag kom och tänka på direkt är China Glaze Atlantis

Svar: Googlade just, åh vad fint det ser ut!
[email protected]

4 Maria:

Okok, hade ingen aning om att Essence vart tyskt, men nu vet jag! Har fortfarande inte målat med något av essencelacken som jag köpte i Palma, borde skämmas.
Jag älskar just nu L'Oreal Top Coats Gold Leaf, så snyggt till typ ALLT!

Kommentera här: