Lär känna mig: 5 fakta

Lesbians!

Jag är så himla glad för att det är så många av er som kikar in och läser mina inlägg, men ni vet väl egentligen inte så mycket om mig som person utöver dom skönhetspreferenser jag har (Det säger väl iofs rätt mycket det också) så idag tänkte jag prata om fem saker som är en stor del av hur jag är som person. Ni får gärna berätta lite om er själva också, jag är så nyfiken på vilka ni är och hur ni är som personer.

1.

Jag älskar lådor. Det låter kanske sjukt, men det är något med fina lådor och organiserandet av småprylar i lådor som är väldigt avslappnande och rogivande för mig. Plastlådor, kartonglådor, glittriga lådor, genomskinliga lådor.Min bästa kompis brukar förhindra inköp av fler lådor när vi är i Ikea för hon vet att jag har mer än nog. Jag mår bäst om jag har det organiserat runt om mig och kan störa mig sjukt mycket på öppna byrålådor, prylar på fel ställe osv. Egentligen hade jag gärna bott i Daisy Beauty-Kicki's kontor/skönhetsförråd och agerat personlig organisatör(Jag har visst erbjudit mig ett par gånger...), men jag bor visst i fel land.

2.

Många av er tycker nu säkerligen att jag är helknäpp, men jag tycker att det är galet intressant att sitta och se finn(och cyst-)klämmar videor på YouTube. Sjukt äckligt (Fast det tycker jag ju egentligen inte alls det är) och frigörande. Rekommenderas inte för den känsliga, men jag har visst sett det mesta nu. Som tur är så är jag inte ensam med denna fascination, Little Miss Consumer håller mig sällskap.

3.

Smink är ju hur roligt som helst, det kan vi väl nästan allihop hålla med om. Något som jag däremot ofta är galet ointresserad av är att fixa håret. Jag klipper (toppar och klipper upp) mitt eget hår ett par gånger om året men har aldrig varit en sådan person som orkar piffa håret om jag inte ska på något speciellt event eller en fest etc. Jag vill dock gärna bli bättre och testar jämt och ständigt nya tekniker och produkter (Jag är ju skönhetsbloggare).

4.

Jag är sjukt dålig på matte men bra på språk. Just nu talar jag tre språk flytande och håller på att friska upp franskan samt försöker lära mig lite tyska.

5.

Jag är väldigt emotionell när det kommer till djur. Jag klarar inte av att se dom där "stackars-djur-som-blev-hittad-i-olja-och-är-nu-glad-hos-ny-ägare" videos som alltid har ledsen musik, utan att storböla och snyfta(Och krama både Tina, Clara och Pylling efteråt). Artiklar om djurmisshandel gör att jag får ont i hjärtat och det amerikanska "RSPCA" (Djurpolisen) på Animal Planet gör mig arg.  Orättvisor när det kommer till djur är något av det värsta jag vet.

Kommentarer:

1 Lenore:

Okey, fem saker om mig: (Bonus: jag älskar också lådor. ÄLSKAR DEM!)

1. Jag har svår ADHD och skulle inte vilja byta bort den mot något då jag har såna styrkor tack vare den!

2. Jag har långt, tjockt och lockigt hår som varenda människa skulle vara avundsjuk på. Men jag har det aldrig utsläppt, för jag får panik av det. Dessutom ser man ju ingenting med hår överallt!

3. Min trogna följeslagare är vattenflaskan, utan en fylld vattenflaska i närheten blir jag tokig.

4. Sminket är mer än välorganiserat, men det är ungefär det enda som är organiserat i mitt hem.

5. Sushi är lätt det godaste som finns. Sushi och choklad.

Svar: Så kul att läsa! Håller med om att man inte ser nånting med hår överallt, jag har också för mycket hår så det kanske är därför jag aldrig orkar pilla med det. Vatten hatar jag dock, det ska vara iskallt för att jag ska orka dricka rent vatten!
[email protected]

2 Maria:

Men guuud vilket smart och bra inlägg, jag snor det rätt av, utan att skämmas MOHAHAHAHAHAHHA!!!

Svar: DOOOO IT!!
[email protected]

Kommentera här: