En vecka som skönhetsbloggare

På en av tävlingarna jag hade för ett tag sedan så efterfrågade Ellinor ett "Behind the scenes" inlägg där jag berättar lite om hur jag fotar, recenserar och testar så under denna vecka tänkte jag skriva lite kort om vad jag gör, hur jag gör det och varför jag gör det. Att skönhetsblogga tar enormt mycket tid, så mycket tid att det ibland är som ett extra heltidsjobb (men ett helt galet roligt sådant med fria tyglar). Just nu sitter jag hemma och skriver min Bachelor-uppsats så jag har möjlighet för att själv välja hur mitt schema ska se ut. När jag jobbar heltid så ligger många av aktiviteterna på kvällar och helger istället för löpande under dagen. Då fotar jag dessutom för det mesta en hel veckas inlägg under helgen. Jag har inte inkluderat ALLT jag har gjort(Speciellt inte t.ex. Instagram) eftersom jag blev lite glömsk, men jag har gjort mitt bästa!

Måndag:

06.49: Är uppe allt för tidigt. Kollar mailen och godkänner ett par kommentarer. Applicerar en dagkräm + serum från L'oreal som jag testar just nu. 07.00: Applicerar Isadora's Hydralight foundation som jag testar just nu, utvärderar i huvudet. 11.10: Kommer hem, redigerar lite bilder samt en Empties video som läggs upp på bloggen. 11.40: Svarar på mail. 17.30: Redigerar bilder till ett inlägg om Mac's Heirloom Mix kollektion, kan inte hitta mitt presspapper. Hittar pappret bakom elementet(Tina's fel, säkerligen..), lägger upp inlägget på bloggen.

Tisdag:

09.40: Får paket från Isadora med parfymen Nuit samt delar av julkollektionen. Läser press-infon och sorterar in dessa i min press-mapp för att slippa ha papper bakom elementet (Hur hamnade det där, anyways?).  Applicerar en dagkräm + serum från L'oreal som jag testar just nu. 09.45: Applicerar Isadora's Hydralight foundation som jag testar just nu, utvärderar i huvudet. 13.09: Svarar på mail som har upphopat sig under morgonen. 13.15: Fotar och swatchar Isadora's julkollektion. 13.25: Svarar på kommentarer om kontaktallergi, läser en ny artikel om ett specifikt ämne. 14.30: Sminkar och fotar en sminkning med Isadora's nya julprodukter. Redigerar bilder. 16.00: Publicerar ett inlägg med Isadora's julkollektion. isadora-mesmerizing-holiday-jul-2014.png

Onsdag:

08.10: Redigerar en NOTD till dagens Rosa Onsdag, lägger upp inlägget på bloggen.  Applicerar en dagkräm + serum från L'oreal som jag testar just nu. 08.15: Applicerar Isadora's Hydralight foundation som jag testar just nu, utvärderar i huvudet. 08.50: Svarar på mail, godkänner ett par kommentarer. 13.49: Redigerar bilder och skriver en recension på Isadora's Hydralight-foundation. Tidsinställer inlägget till Torsdag morgon. 15.25: Svarar på mail. 20.00: Redigerar bilder och lägger upp ett inlägg med information om Mac's nya Viva Glam samarbete med Miley Cyrus. Uppdaterar Mac Kalendern.

Torsdag:

09.30: Applicerar en dagkräm + serum från L'oreal som jag testar just nu. Applicerar därefter Rimmel Wake me up foundation som jag testar just nu, utvärderar i huvudet. 11.20: PANIK! SOL! Paniklackar naglarna ungefär fem gånger och kastar mig ut i trädgården med Tina i hälarna för att få till snygga bilder. Under sommaren lägger jag upp NOTD's samma dag som jag tar dom men under vintern så kan man aldrig räkna med ljuset så jag försöker bygga upp ett arkiv till dom mörkaste veckorna. 12.20: Tidsinställer några NOTD's till nästa vecka nån-gång. 15.50: Sminkar och fotar en sminkning med The Body Shop's nya julkollektioner, redigerar bilder. skönhetsbloggare.png

Fredag:

09.13: Badar badkar och testar The Body Shop's nya Glazed Apple bath jelly. 09.50: Testar The Body Shop's nya Glazed Apple Body Butter. 10.05: Applicerar en dagkräm + serum från L'Oreal som jag testar just nu. Applicerar Rimmel Wake me up foundation till test. 13.30: Redigerar bilder på ett gäng Kiko-produkter som blivit gömda på datorn, skriver ett inlägg och lägger upp på bloggen.

Lördag:

12.00: Sorterar alla bilder på kameran in i olika mappar. 12.15: Redigerar en massa bilder till kommande blogginlägg. 12.45: Redigerar en FOTD med The Body Shop's nya julprodukter, lägger upp inlägget. 13.12: Svarar på mail. mappar

Söndag:

10.30: Redigerar bilder på min nya förvaring till eyeliners. 10.40: Lägger upp inlägg på bloggen. 18.20: Svarar på mail. skönhetsbloggarkaos.png

Kommentarer:

1 Evelinasfina Skönhetsblogg:

Detta var riktigt kul att läsa :) Det är ju mycket mer som ligger bakom än vad man tror!

2 kerstin:

Rolig läsning! Ganska likt hur det ser ut hos mig, förutom att det blir mindre tid till bloggande och beauty med både jobb och barn och hund ;)

3 Molkan:

Superkul läsning! Har själv funderat på något liknande:)

Kommentera här: