The Body Shop - Body Sorbet

1.png Den 25:e April släppte The Body Shop produkten "Body Sorbet", en lättviktig och geleaktig body lotion som innehåller Aloe Vera. Body Sorbet kommer i fyra dofter; Moringa, Mango, Pink Grapefruit och Strawberry. Min väninna Heidi var här i helgen och passade på att adoptera Moringa-varianten då jag inte är mycket för doften. Produkten är väldigt svalkande och kylande med sin gele-aktiga formula och jag har hört att man kan slänga den i kylen ett par timmar och använda den som avslappnande after-sun om man har varit ute i solen för mycket. Jag upplever att den sjunker in i huden snabbt och eftersom formulan är så lätt så känns den inte kladdig överhuvudtaget. Om du är helt sjukt galet torr (Det är jag på vaderna) så upplever jag att du behöver något som ger lite mer fukt för att slippa den torra strama känslan. Body Sorbet tar absolut det värsta av det torra men för att återfukta ordentligt maffar jag på med antingen en body oil eller ett body butter. Om du är ödletorr som mig så kan det alltså krävas något lite fetare. I överlag tycker jag att dessa helt klart är värda att kika på, mumsiga svalkande fruktiga skapelser. Yum! 2.png  
  • Pris: 165 kr.
  • Mängd: 200 ml
  • Finns hos: The Body Shop
  • Släppdatum: 25 April
  • Mitt betyg: 4/5
 

Kommentera här: