Maybelline Stripped Nudes 2014

Maybelline har nyligen släppt sin vårkollektion Stripped Nudes så det är på hög tid att vi kikar på produkterna. Kollektionen kom ut under vecka 16 och består av sex produkter i två produktkategorier; Naglar och läppar. Som namnet antyder är det väldigt mycket nedtonade produkter i nude-nyanser men man har även valt att lägga till två glittriga nagellack för att göra det hela lite roligare. I kollektionen ingår två av Maybelline's "Colorsensational" läppstift, bägge två i nedtonade nude-nyanser. Den ljusaste nyansen 710 Sultry Sand är en spot-on concealernyans på mig och ser därför heltokigt ut på läpparna. För er som är lite mörkare än vad jag är (Alltså ungefär 99% av hela världen) så rekommenderar jag inte Sultry Sand, vi snackar idominvarning. Läppstiftet 725 Tantalizing Taupe är däremot en riktig höjdare. Nude utan att vara FÖR nude, täckande utan att vara för täckande (Det är ett sånt där läppstift man kan slänga på sig utan spegel).. Jag gillar det! Utav dom fyra nagellacken är två glittriga top-coats och resterande tv är nudes i en kall sand-nyans och en lite varmare kamel-nyans. Dom två ljusa nyanserna säger mig inte så mycket men bägge glitterlack är TO DIE FOR, speciellt det rödbronziga "Bronze me up". Nagellacken kostar 39kr/stk och läppstiften ligger på 119 kr/stk.

Vad tycker du om kollektionen?

1.png227 In your flesh, 230 Undress to Impress, 229 Bronze me Up & 225 Bare it all.

2.png710 Sultry Sand & 725 Tantalizing Taupe

lp710 Sultry Sand 

lp2725 Tantalizing Taupe

Untitled710 Sultry Sand & 725 Tantalizing Taupe

Kommentarer:

1 FruVesa:

Tyvärr har jag svårt för nude på mig själv, men det är grymt snyggt på andra!

2 Lackert:

Gillar läppstiften men lacken var nog inget för mej, vill ha starka el mörka färger på naglarna medans jag föredrar svaga mesiga färger på läpparna :D

3 NOTD – Maybelline “Brick Shimmer” + “Undress to Impress” » Honi Beauty:

[…] Tråkvarning alltså. Ovanpå Brick Shimmer har jag ett lager av Undress to Impress från Stripped Nudes som kom ut för inte så länge sedan. Trevligt med ett guld-piff även om jag hade sett att det var […]

Kommentera här: