The Body Shop - English Dawn White Gardenia (April 2014)

1Den 3 April lanserar The Body Shop serien English Dawn White Gardenia och jag fick med mig hela serien från Daisy Beauty's kryssning. Jag är normalt inte en person som dras till blommiga dofter då jag föredrar citrusfräscha dofter eller i överlag mer "rena" dofter (Clean Fresh Laundry är en favorit). Toppnoten är bergamott som sedan går över i Tuberos och vit gardenia. Det låter som en kombination som skulle vara så långt från mina personliga favoriter som det bara är möjligt men jag är faktiskt överraskande förtjust i hela serien. Doften känns chic och fräsch samtidigt som den har den där mer djupa och tunga känslan av trä och blommor. Jag blir inte överväldigad eller får huvudvärk (Det får jag ofta av blommiga dofter), doften känns bara mysig helt enkelt. Om ni som jag inte är helt förtjusta i blommiga dofter men leker med tanken om att testa ändå så rekommenderar jag er absolut att kika på dessa produkter, speciellt parfymen som jag upplever har bra hållbarhet på min hud. Doftsprayen är mindre hållbar men är en lättare version av parfymen, den passar alltså bättre till dig som inte vill att doften ska vara lika hållbar eller stark. Passa dessutom på att kika på Amazonian Wild Lily serien som är en av mina favoriter när det kommer till citrusfräscha lätta dofter, det är en vardagshjälte för mig och en doft jag ständigt återkommer till. 2
  • Eau de Toilette, 265 kr/50 ml
  • Fragrance Mist, 195 kr/100 ml
  • Body Lotion, 175 kr/250 ml
  • Shower Gel, 135 kr/250 ml

Kommentarer:

1 Beautybylinda:

Åh jag är så sjukt nyfiken på denna, tror det är en riktig fullträff :)

Kommentera här: