Recension: Mac False Lashes Mascara (Artificial Aubergine)

 
 
Mac's gamla goding False Lashes mascara har fått fler färger! Jag har fått hem ett exemplar av nya nyansen Artificial Aubergine som är en härligt diskret brun-röd-lila nyans som är så snygg till blå och gröna ögon. Dom andra nya nyanserna som släppts heter Plum Reserve, Blue Charge och Counterfeit Brown. 
 
Jag har testat False Lashes förut och tycker att det är en bra vardagsmascara även om jag gärna hade sett en annan borste till formulan. Det känns som att mascaran hade uppfört sig annorlunda och gett bättre resultat med en annan borste. Formulan är varken för torr eller för våt och är väldigt lättapplicerad både på dom övre och dom nedre fransarna. Jag har torra ögonlock och har inte upplevt att den har fällt eller att den har kladdat av sig på huden. En bra vardagsmascara!
 
 
Pris: 250 kr
Finns hos: Mac
Släppdatum: 8:e Februari
Mitt betyg: 4/5.

Kommentera här: