Recension: L'Oreal Nude Magique Blur Cream

1 2   I Maj släpper L'Oreal en ny produkt i Nude Magique serien vid namn Blur Cream, en kräm som kommer i två nyanser (Light to Medium och Medium to Dark) och som kommer kosta 169 kronor. Jag hade utifrån det som stod på förpackningen och det som jag sett i reklamer förväntat mig en lätt dagkräm med primeregenskaper men fick en helt basic silikonbaserad primer som inte lämnar någon slags färg på huden alls. Produkten beskrivs såhär: Gör porer mindre synliga, jämnar ut huden, silkeslen känsla och skir täckning. På tuben står det även att man kan använda den ensam eller under foundation/annan basmakeup. Varför man skulle använda den ensam är jag inte helt säker på då det är onödigt att använda primer om man ändå inte ska lägga något ovanpå. Som primer fungerar den bra men den är precis som många andra silikonbaserade primers inte bättre än motparten. Silikonbaserade primers är ofta väldigt lika varandra och ger liknande resultat så för mig är denna bara en helt okej produkt, inget utöver det sedvanliga. Den håller sminket på plats längre och fyller i små rynkor och porer men mer än så levererar den inte. En helt okej produkt alltså även om förvirringen var enorm när jag testade denna för första gången!
  • Pris: 169 kr
  • Mängd: 25 ml
  • Finns hos: Åhlens osv under Maj månad och framöver
  • Mitt betyg: 3/5
3

Kommentera här: