Recension: Maybelline SuperStay Better Skin foundation

1.png Dags att recensera lite foundation i form av Maybelline's nytillskott "SuperStay Better Skin".  Produkten finns i sex nyanser och jag har fyra av dessa att visa er, dom två jag saknar är den ljusaste 05 Light Beige och mörkaste 040 Fawn. Färgskalan är inte helt linjär, och med det menar jag att den foundation som har lägst nummer inte automatiskt är ljusare än övriga. Jag kan t.ex. INTE bära 010 Ivory som är helt galet mörk och orange på mig medans 021 Nude både är ljusare och mer neutral i färgtonen (dock inte helt optimal på mig, som ni kan se på bilden nedan). Maybelline beskriver produkten såhär:
Utsätts din hud för stress? Upptäck en foundation som gör din hud vackrare. Hemligheten är vår nya formula som är berikad med Actyl C som är ett C-vitamin-komplex samt provitamin B5.
  • Lätt, smidig och fräsch känsla
  • Håller hela dagen, felfri finish
  • Minskar synligheten av rodnad
  • Hud som inte ser stressad och glansig ut
Eftersom alla nyanser är allt för mörka så har jag testat den från och till under ett par veckor här hemma och ute i trädgården (Där är det ingen som ser mig, förutom grannen..). Min hud har inte reagerat på denna överhuvudtaget, formulan känns trevlig men har en svag doft av målarfärg (??). Jag upplever formulan som lättjobbad med medium täckning och jag använder en foundationborste a la Sigma F80 för att applicera denna. Foundationen torkar snabbt in i huden och ger en nästan pudrig känsla som mattar ner huden på ett snyggt sätt, det ser inte överdrivet platt ut alltså. Produkten täcker alla mina rodnader och småblemmor men låter fräknar skina igenom lite. Hållbarheten är okej men inte jättefantastisk på min torra hud, efter mellan 4-6 timmar börjar produkten försvinna från min T-zon om jag inte har fixerat med puder och mellan 6-7 timmar om jag har fixerat med puder. I överlag är det en okej foundation, dock med ett väldigt förvirrande (och selektivt) färgval. Jag föredrar helt klart L'Oreals Infallible 24h om jag skulle välja mellan dessa, men jag tror att ni som har en mer oljig hud skulle föredra denna över Infallible då den har en finish som hjälper till att matta ner glansiga områden. Eng: Maybelline SuperStay Better Skin foundation is a foundation that is supposed to remove shine, help tone down redness and give the skin a flawless finish throughout the entire day. The foundation comes in six shades and I have the four "middle" ones. The colour selection is not entirely linear so the foundation with the lowest number is not automatically the lightest one. I have used a Sigma F80 Flat top kabuki to apply this foundation and I get medium coverage that removes redness and blemishes but lets freckles shine through. Without finishing powder I get 4-6 hours wear and with a finishing powder I get 6-7 hours. If you're oily I think you may like this quite a lot, it helps mattify and has some nice skincare properties. I prefer the L'Oreal Infallible 24h foundation because it sits better on my dry skin.
  • Pris: 129 kr
  • Finns i: 6 nyanser
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Mängd: 30 ml
  • Mitt betyg: 3/5.
2.png 3.png

Kommentarer:

1 Maria:

Jag har så svårt för den här så jag gick till mitt lokala café och bad tjejerna där att testa den tillsammans med mig, de gillar den men jag upplever bara att mina porer blir typ större när jag använder mig av Better Skin...

2 Jennisbeauty:

Den här passade mig inte alls! :( de flesta foundations brukar funka bra på min normala hy, men den här var helt fruktansvärd! Hoppas den funkar för andra. Det var verkligen synd eftersom den lovade så bra grejer! Kram :)

3 Fröken Frodig:

Jag har också denna, i 005, så lite ljusare än de du har. Är inte överförtjust.

Kommentera här: