Recension: Maybelline Master Precise Liquid Eyeliner

1.png 2.png Master Precise från Maybelline är en flytande eyeliner i filtspets-penne-form. Nyanserna Jungle Green och Parrot Blue är Limited Edition och ingår bara i sommarkollektionen Heat Wave. Pennans tipp är endast 0,5 mm enligt Maybelline själva och det är här det går åt helvete för mig. Jag ÄLSKAR flytande eyeliner, gärna filtspetspennor för då behöver jag inte släpa med gel-eyeliner och borste i väskan t.ex. Tyvärr fungerar inte utformandet av denna penna alls, efter lite mer än ett öga så stoppar flödet av produkt helt från spetsen. Jag gissar på att det är för att den är så tunn och att det inte är nog plats i själva tippen till att förvara nog produkt till två ögon. Att sitta och febrilt skaka i pennan fungerar inte heller, det enda som fungerar är att ställa den upp-och-ner och vänta 15-30 minuter för att det ska ha runnit ner nog produkt till att göra klart det andra ögat. På ögonbilderna nedan är det väldigt uppenbart, kolla in den gröna eyelinern på höger sida. Den är inte lika färgstark eller pigmenterad som på det andra ögat (Som jag sminkade först). Jag är glad för att jag har valt att testa dessa när jag har kommit hem från jobbet och inte på morgonen där jag har en tight tidsplan. Jag gillar själva utformningen på applikatorn, man får till en skarp kant och kan komma in helt tätt på franslinjen. Den lite triangelformade spetsen är dessutom genial till eyelinervingar eftersom man bara kan lägga spetsen ner och nästan stämpla en helt perfekt vinge i önskad storlek. I övrigt så ska dessa även vara vattenresistenta och det har jag också testat. Att dom enligt Maybelline är vattenresistenta tycker jag dock inte stämmer helt. Jag har testat dessa samtidigt som jag jämförde med en vattenfast (Wet N Wild h2o)respektive helt vanlig flytande eyeliner(MeMeMe Eye Sweep) och under mina test så uppförde den sig till viss del som Eye Sweep men i överlag höll den sämre. Jag tycker det är så synd att denna inte håller måttet för nyanserna är urtjusiga och filtspets-tippen har en bra utformning för skarpa kanter. Not my cup of tea, alltså. 3.png 4.png  
  • Pris: 99 kr
  • Finns hos: Kicks, Åhlens, H&M etc.
  • Finns i butik från: Vecka 21
  • Mitt betyg: 2/5
Eng: The Maybelline Master precise eyeliners in Parrot Blue and Jungle Green are two Limited Edition Liquid Eyeliners from the Heat Wave collection. They are marketed as water resistant and  "fine tip" eyeliners with a 0,5 mm tip. What bothers me is that even if I love the very precise tip, it is so fine that there is only enough product stored in it to do your eyeliner on one eye and then it starts to look faded and odd on the other. I have tested the water resistant-claim and i have found that it behaves like other non waterresistant liquid eyeliners, so it is not particularly durable on the skin either. This left me with a bit of "It could've been great but now I'm left with a feeling of MEH"-feeling.

Kommentarer:

1 Sellwins Beauty:

Har alltid haft svårt för denna typen av eyeliner, tycker det är svårt att måla precist och dem torkar ut snabbt :)

Svar: Det kan vara svårt att hitta en bra, MeMeMe Eye Sweep gillar jag just nu, har haft den flera månader och den har inte torkat ut!
[email protected]

2 kerstin:

Synd att de inte är hel hundra, för färgerna ser ju fina ut!

3 Maria:

Du är inte den enda som tycker så, efter att jag pratat med Aidas MakeUp och Jennifer Ruuska så har de exakt samma åsikt, tråkigt och gör mig inte det minsta sugen på att blogga om dessa pennor.

4 Maybelline New York Master Precise Liquid Eyeliner | Beauty By Tanci:

[…] Wave. Jag glömde fota tippen på pennorna så vill ni se dem närmare kan ni kika in hos söta Honi. Jag tycker faktiskt inte att det var så enkelt att måla precist med denna och som hon också sa […]

5 Jennifer Ruuska:

Japp jag håller med dessa var verkligen urkassa! Det är konstigt också för jag tycker inte att den svarta master precise var sådär dålig.

6 Recension: Maybelline Master Graphic eyeliner » Honi Beauty:

[…] och jag har inte upplevt några problem med att tippen torkat ut halvvägs igenom en sminkning som systern “Master Precise” har tendens till att […]

Kommentera här: