Recension: Mac Charged Water Face&Body lotion

1.png 2.png Mac's Charged Water Face & Body Lotion är en lätt och nästintill doftfri kräm som kan användas på både ansikte och kropp. Produkten kommer i en stor 100 ml tub (Yay för tub!) och marknadsförs som "En lotion för hela kroppen i en kombination av puder och vår joniserade Charged Water-teknik..".  Just "Charged Water"-delen har jag inte hittat några vetenskapliga belägg för att det ska vara bättre än vanligt vatten så jag behandlar det som en gimmick. På innehållsförteckningen står "Aqua" som första ingrediens. Själva krämen känns lätt och samtidigt fluffig och tränger in i huden på nolltid. Jag känner mig mjuk som en baby-rumpa efter jag har använt denna och på natten blaffar jag ibland på ett mer generöst lager på ansiktet och vaknar som en ny människa dagen efter med spänstig och fräsch hud. Krämen känns inte flottig och lämnar inte heller en oljig yta på huden även fast man känner att huden har blivit ordentligt återfuktad. Jag tror dock inte att denna kräm är nog för mig under vintermånaderna när jag är som allra torrast. Övriga tre årstider fungerar denna utomordentligt på både ansikte och kropp. Något som tåls att tänka på är att denna INTE har SPF, men det ser jag som en fördel eftersom krämer normalt innehåller mycket lägre SPF än jag normalt hade valt ändå. Eftersom krämen sjunker in i huden så snabbt så upplever jag dessutom att den fungerar bra under smink, många andra krämer behöver en halvtimme för att sjunka in ordentligt och om man applicerar sin bas lite för tidigt så blir det kakigt. En väldigt användbar kräm till hela kroppen!
  • Pris: 335 kr.
  • Finns hos: Mac (Webshop), säkerligen också i butik men har inte koll på var.
  • Mängd: 100 ml
  • Mitt betyg: 4/5.
Eng: Mac's Charged Water Face & Body Lotion is a light, almost scent-free cream that can be used for face and body. Whilst it is promoted as a "Charged Water" product, I see nothing that indicates that it is anything better than regular water (Which is first on the ingredients list). I'm treating it as a gimmick. The cream feels light and fluffy and penetrates the skin super quick, it doesnt leave any oily residue on the skin but the skin still feels hydrated and supple. It doesnt contain any SPF but I prefer to choose how much SPF I want anyways. Since it sinks into the skin so quick it works as a lovely base for makeup, very useful cream for the entire body!

Kommentarer:

1 sellwins skönhetsblogg:

Låter bra! Har lite dåliga erfarenheter av "multikrämer" då jag oftast blir oljig, men denna skall definitivt testas!:D

Svar: Har inte heller dom bästa erfarenheterna av multikrämer men denna är jag överraskande förtjust i!
[email protected]

Kommentera här: