Recension: L'Oreal Infallible 24H Foundation

2.png Eftersom jag är så blek (Jag borde starta "Blekfisens guide till smink"..) så är det inte ofta att foundation passar mig, därför har testandet av L'Oreal's Infallible 24H foundation fått vänta. Nu har jag fått lite sol och är en ton mörkare så 130 True Beige ser inte totalt idiotisk ut på mig mera!  Jag tror att den ljusaste nyansen 120 skulle passa mig bättre.  Infallible 24H kommer i 7 nyanser och innehåller hyaluronsyra som är så "inne" i alla möjliga skönhetsprodukter just nu.  Infallible 24H lovar precis som namnet antyder att basen är långtidshållbar (Jag har dock INTE testat att ha min foundation på i 24 timmar..). Jag upplever att formulan har medium till hög täckning, produkten ska dock jobbas in i huden lite extra för att få till ett flawless resultat men när den väl är injobbad (och det får gärna gå snabbt då den torkar rätt snabbt)så tycker jag att finishen är trevlig. Matt utan att vara pudermatt, sådär "My skin but better" på ett bra sätt. Hållbarheten är bra men jag tycker inte helt att det är 24H, jag har burit den i ungefär 13 timmar och då hade det börjat försvinna från området runt näsan. Om sommaren har jag normal hud med ett fåtal torra områden, om vintern tror jag att du som är extra torr kan känna att denna suger sig fast vid torra fläckar. Du som är oljig kan behöva en touch-up under dagen med ett blotting paper eller ett tunnt lager setting-puder men i övrigt så tror jag denna kan passa dom flesta! 3.png 1.png
  • Pris: 169 kr
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Mängd: 30 ml
  • Finns i: 7 nyanser
  • Mitt betyg: 4/5.

Kommentarer:

1 Aidas MakeUp:

Jag gillar denna starkt, mest för att den är så utjämnande + att den är så gul att den korrigerar min flammiga hy utmärkt. Ser jättefin ut på dig!

Svar: Den är lite för gul för mig men jag har sett att den ljusaste är med kall i nyansen så det är säkert något för mig. Hoppas vi ses snart igen raring <3
[email protected]

2 Malin Sörmlind | Hon är inte riktigt som alla andra:

TACK för detta inlägg. Jag har haft denna i mina händer så många gånger men varit så osäker på om den verkligen skulle passa min känsliga kombinationshud. Älskar din blogg!

Svar: I överlag tycker jag att den är himla bra, nyansen jag har på är lite för gultonad för mig men jag har sett att den ljusare är lite mer rosatonad så den passar mig säkert bättre.
[email protected]

3 Linda N:

Du borde göra ett Blekfisens guide till smink-inlägg! Kanske med en lista över foundations som passar dig. Även om såklart hudton m.m. spelar in på vad som passar skulle det ändå kunna funka som en vägledning när vi blekisar ger oss ut på foundationjakt. De senaste gångerna jag har köpt bas har jag kollat dina gamla inlägg, hittade t.ex. GOSH BB-kräm på det viset :)
Tack för en fantastisk blogg!

4 Recension: Maybelline SuperStay Better Skin foundation » Honi Beauty:

[…] foundation, dock med ett väldigt förvirrande (och selektivt) färgval. Jag föredrar helt klart L’Oreals Infallible 24h om jag skulle välja mellan dessa, men jag tror att ni som har en mer oljig hud skulle föredra […]

Kommentera här: