Recension: Garnier Eye Make-up remover 2in1

1.png 2.png Ni som har hängt med i ett par år känner mer än väl till mitt gnäll om att L'Oreals eye & lip makeup remover är min absoluta favorit och att jag tvivlar på att jag någonsin kommer hitta en som mäter sig med den. "I spoke too soon!", som dom säger i film. Garnier's Eye Make-up remover påminner väldigt mycket om L'Oreals ditto i formulan. Det är en två-fas-remover med ett lager olja och ett lager vanlig remover som man ska skaka, applicera på en rondell och sedan ta bort ögonsmink med. Jag älskar svart eyeliner, svart mascara och har ofta vattenfasta sådana eftersom jag bor i Danmark och regngudarna beter sig som om vi bodde i England. Man vet aldrig när man får en ofrivillig dusch alltså. Garnier's remover tar bort sminket lika enkelt som L'Oreals version och jag upplever inte att jag får en kladdig hinna på huden. Denna gillar jag verkligen och kommer definitivt köpa igen!
  • Pris: Ca. 55 kr.
  • Mängd: 125 ml
  • Andra bloggerskors recensioner: Pssion (4/5), Little Miss Consumer (5/5) och Molkan (5/5).
  • Finns hos: Dagligvaruhandeln, Kicks, Åhlens etc.
  • Mitt betyg: 5/5.

Tips:

Istället för att gnugga med rondellen på ögonen (Förstör ögonfransar, irriterar ögonen), applicera remover på rondellen och vila sedan rondellen på ögat i 15-20 sekunder för att låta removern lösa upp sminket. Dra sedan rondellen nedåt. Upprepa vid behov. Eng: For those of you that has been reading my blog for a few years, you've most likely heard me constantly whining about L'Oreals Eye & Lip Makeup remover and how much I love it. I may have spoken too soon, because I've found a new favorite in Garnier Eye Make-up remover 2in1, a two-phased makeup remover that needs to be shaken before use to mix the two layers. It removes makeup very well and doesnt leave a sticky texture on my face afterwards. Love it!

Kommentarer:

1 Lotta L:

Håller med, den är jättebra! Är billigare på typ Ica, där kostar den 37-40:-. Tycker Loreals nya förpackning är urdålig, den läcker på nåt vis. Korken blir kladdig hela tiden och därför köper jag helst någon annan nu. Kan tipsa om Yves Rocher, dom har också en två fas. Brukar vara extrapriser, så den kostar ca 50:-. Den är också jättebra!

Kommentera här: