NOTD - Essie"Urban Jungle"

1 2 3 Idag har jag benvitt på naglarna med Essie's nagellack "Urban Jungle" från årets sommarkollektion. Just vita lack brukar vara svåra att lacka med och även om detta var bättre än normalt så tycker jag att det hade lite applikationsproblem. Lacket är inte 100% självutjämnande så på vissa av naglarna har det samlat sig mer lack på några ställen än vad det är på resterande delen av nageln. Det ser lite knöligt ut alltså. På bilderna har jag två lager så jag överväger att testa igen men att köra på tre jättetunna lager istället för att se om det hjälper på ytan. I övrigt en trevlig nyans som känns lite mjukare än vitt med den benvita nyansen, klädsamt!

Tipsa mig gärna, vilket är ditt vita favoritlack?

Eng: Today I'm wearing bone-white "Urban Jungle" on my nails, from Essie's Summer collection. White polishes can be tricky to work with and even if I thought this was better than usual, it had some minor application issues. It's not 100% self-leveling so it gathers up on some areas, on some nails (Looks a little bit wonky). I'm using two coats on the images so I'm wondering if three thin coats would be a better option to help the leveling-issue. Nice wearable white, feels slightly softer than a regular white!

Kommentera här: