NOTD - Essie"Strut your stuff"

1 2 3 Nu snackar vi knallfärg! Essie's "Strut your stuff" är ett helt galet lysande krämlack i en underbar blå nyans. Nyansen är lite kallare i tonen så det är verkligen en nyans som sticker ut, hade det varit en aning mer lysande hade det varit neon och jag har faktiskt aldrig sett eller ägt ett blått neonlack vad jag kan minnas så detta är en relativt unik nyans i min i övrigt stora samling (Vill ni se en uppdaterad lacksamling förresten?). Lacket täckte på två lager men torkade en aning långsamt, det hjälpte väldigt mycket med ett snabbtorkande topplack a la Seche Vite.

Vilket är ditt blåa favoritlack?

Eng: Now we're talking bright! Essie's Strut your stuff is a super vibrant cream polish in a lovely blue shade. The shade has a slightly colder tone so it is definitely a polish that makes people look twice. If it was a tad more bright it would be neon, I don't think I've ever seen or even owned a blue neon polish so this is a unique addition to my collection. I've used two layers and it dried a tad more slow than I'm used to, Seche Vite surely helped though.

Kommentarer:

1 Ann-Sofie/Colour it:

Underbar färg, men den ser något skir ut. Härlig blå färg verkligen. :-)

Svar: Om det är tummen du tänker på så har jag bara ett enkelt lager där, tycker inte det är skirt :-)
[email protected]

2 Sofies skönhetsblogg:

Åååh, så läcker färg!
Och JA, jag ser gärna en uppdaterad lacksamling! :D

3 Maria:

Åh, älskar strut your stuff, har den på naglarna idag!

4 Lotta L:

Jisses vilket snyggt lack!

5 Dess/Drömteori:

SÅÅÅÅ Snyyyyyyggt!

6 Emelie:

Underbart fräsht och snyggt! Ha begär!!
Mitt favoritlack visade jag i min blogg häromdagen, opi - Ogre the top blue
Ett lack man måste ha! :)

Kram!

7 kerstin:

Fint!

Kommentera här: