The Body Shop - Early-harvest Raspberry

1.png Jag tog visst ofrivillig bloggpaus helt plötsligt, jag ska lämna in min 70-siders praktikuppsats på Tisdag så jag har filat lite på formuleringar. Tiden flög helt plötsligt iväg! Idag ska vi kika på en av The Body Shop's nylanseringar i "Early-harvest Raspberry"-serien. Body Butter och Shower Gel har man sporadiskt kunnat köpa tidigare men nu utökas serien med nya produkter. Om du gillar hallon så är detta verkligen en serie för dig, doften är söt men samtidigt syrlig och efter jag har använt produkterna så känns det som att jag just har rullat mig i ett badkar med friska hallon. MUMS! Body Butter är som vanligt en lite fetare kräm medans Body Lotion upplevs som mer lätt och fluffig, jag föredrar Body Lotion till sommaren medans TBS's Body Butters används flitigt under resterande säsonger. När jag provdoftade parfymen när jag först kikade på produkterna tyckte jag att den doftade allt för starkt. Väl på huden blev doften mycket mer behaglig så det är en sådan parfym som ska testas på huden innan den avfärdas! Har ni kikat in serien?

I serien:

  • Body Butter, 200 ml (185 kr)
  • Body Scrub, 200 ml (195 kr)
  • Body Lotion, 250 ml (155 kr)
  • Eau de Toilette, 30 ml (155 kr)
  • Shower gel, 250 ml (85 kr)
  • Lip Gloss, 12 ml (130 kr) Swatches finns här
2.png 5.png

Kommentera här: