Recension: The Body Shop Smoky 2-in-1 Gel liner

1.png Smoky 2 in 1 Gel liner är en nyhet från The Body Shop som lanseras imorgon 24/7.  Produkten sägs fungera på både bryn och ögonlock, till brynen agerar den som en slags "dipbrow" (Om ni sett varianterna från Anastasia som är så populära) för att få till skarpa ögonbryn. Tyvärr är bägge nyanser allt för mörka för mig (Carbon Black & Carbon Brown) men den dag jag testade Carbon Brown på brynen så tyckte jag att hållbarheten var bra och att det krävdes väldigt lite produkt för att forma ett helt bryn. Som eyeliner tycker jag att den fungerar ypperligt, den har testats igenom både spöregn och 30 graders värme och håller bra OM du använder primer under. Utan primer smittade den av sig på övre delen av mitt ögonlock men med primer + fixerande skugga ovanpå primern så hade jag inga problem alls. Bägge nyanser är trevligt krämiga och lättjobbade, men jag gillar inte den inbyggda borsten. Nu har jag iofs relativt mycket större krav än den vanliga konsumenten som kanske tycker det är smidigt med inbyggt borste. Jag använder mina egna, antingen Ecotools angled eyeliner brush eller en helt vanligt tunn tunn eyelinerborste. Trevligt pigmenterad, torkar snabbt, krämig och lättjobbad. Jag gillar! OBS på att den kan smitta av sig om du har oljiga ögonlock och inte använder primer + fixerande skugga. 2.png 3.png 4
  • Pris: 135 kr.
  • Finns hos: The Body Shop
  • Finns i: Carbon Black & Carbon Brown
  • Mitt betyg: 4/5, bra egenskaper men passa på om du har oljiga ögonlock.

Kommentarer:

1 Käthes Mode:

Vad fin den bruna var, den ska jag kolla in!

2 THE BODY SHOP SMOKY 2IN1 GEL LINER | Beauty By Tanci:

[…] ni se vad flera av mina kollegor tycker om produkten, gå in då på Honi, Skincare by […]

Kommentera här: