Recension: The Body Shop Hand Cream

1.png 2.png The Body Shop har nyligen släppt en ny produkt som heter Hand Cream och som finns i sju dofter. Produkten beskrivs som en kladdfri handkräm med en lätt geleaktig formula. Handkrämerna innehåller sheasmör och beroende på vilken doft det rör sig om så innehåller dom ingredienser specifikt anpassade till doften (Jordgubbsfröolja  eller Vildhonung t.ex.). Jag är sedan tidigare ett stort fan av Hemp Hand Protector från The Body Shop som är en väldigt bra och intensiv handkräm som jag använder under vintermånaderna när mina händer är torra och trista. Dom nya handkrämerna sjunker in i huden överraskande snabbt och är precis som utlovat kladdfria. Efter jag har gnuggat händerna mot varandra för att sprida ut krämen så säger huden liksom bara slurp och all kräm är försvunnen. Jag får inte lika mycket fukt som Hemp Hand Protector (Långt ifrån) men tycker att det är en bra handkräm att ha i väskan när man bara vill ha något enkelt utan att behöva oroa sig för kladd och klister-fingrar. Jag har testat Strawberry, Moringa, Shea och Honeymania och upplever att alla produkter doftar precis som övriga produkter i serien. Ingen doftskillnad här alltså! I överlag en bra men mindre intensiv handkräm som ger möjlighet för att matcha doft efter humöret.
  • Finns hos: The Body Shop
  • Mängd: 30 ml
  • Finns i: 7 Dofter (Pink Grapefruit, Coconut, Strawberry, Satsuma, Shea, Moringa, Mango & Honeymania)
  • Pris: 50 kr/stk
  • Mitt betyg: 4/5, håller det den lovar men jag hade önskat att den gav ännu mer fukt.

Kommentarer:

1 Beautybylinda:

Jag gillar dessa, perfekta för väskan :) Och dofterna är ju ljuvliga

2 ANNELI BERGMAN - KRISTALLKRONA:

Kollade på dessa förra veckan.. Lite för dyrt för 30 ml tyckte jag.. =/

3 Matilda:

Måste testa dessa!

4 Lackert:

Blir nog att införskaffa shean till hösten :)

Kommentera här: