Recension: Garnier Respons Marvellous Nectar

1.png 2.png Garnier's nyaste Respons-serie heter Marvellous Nectar och sägs rikta sig till personer med torrt och skört hår som behöver lite extra TLC. Man pushar mycket på att produkterna innehåller honung som ska ge "intensiv näring" och det gav mig rysningar. Varför då undrar ni? Jag hatar honungsdofter som pesten, jag får huvudvärk och har fler än en gång tvingats duscha efter att ha testat någon produkt med doft av honung (Host, Honeymania från TBS). Denna serie gav mig däremot flash-backs till min barndom och den kopiösa likheten med Palmolive's Honey & Milk serie som jag tycker doftar jättegott. Doften är mjuk och "mjölkig" på något sätt samtidigt som den har en viss sötma som gör att doften blir mer mysig. Min pojkvän har kommenterat på doften ett par gånger och ett par vänner likaså, det är en crowdpleaser. Hur funkar produkterna då? För den goda ordningens skull så tycker jag att det är värt för er att veta att jag tvättar håret ca. två gånger i veckan, ibland mer sällan. Mitt hår gillar inte att tvättas mer och blir då äckligt och oljigt.  Schampot är väldigt djuprengörande och tar bort smuts, stylingprodukter och fett på ett sätt som gör att håret känns väldigt rent. Jag har sett att några av mina bloggkollegor har kommenterat på att dom tyckte att håret blev strävt och torrt, jag har samma upplevelse om jag tvättar håret för ofta med detta och jag tror definitivt att det har att göra med att det är mer djuprengörande. Balsamet återfuktar mitt hår och återställer balansen lite från djuprengöringen men tillför egentligen inte kopiösa mängder fukt. Det är inpackningen däremot mycket bättre till, jag får trevligt glansigt hår som samtidigt har rikligt med volym och som känns lent och återfuktat. Helt tvärtom vad serien sägs vara anpassad till så råder jag dom som har lockar (Som ofta behöver mer fukt) eller torrt hår att kika på andra produkter eller bara använda denna serie som djuprengöring då och då. För normalt hår eller för dom som har oljig hårbotten tror jag däremot att detta kan vara en bra produktserie i budgetklassen.
  • Balsam: 2/5, 22 kr.
  • Schampo: 3/5, 22 kr.
  • Inpackning: 4/5, 46 kr.
  • Finns hos: Ica, Coop, Willys etc.
  • Släppdatum: Vecka 15 2014

Kommentera här: