NOTD - Maybelline"Brick Shimmer"+"Undress to Impress"

1 2 3 Idag tänkte jag visa er två lack, ett lack som jag inte gillar och ett som jag tycker är rätt snyggt. Brick Shimmer har legat i min låda med otestade lack i säkert ett år nu, det har aldrig lockat mig för det såg så ojämnt och "fel" ut redan i flaskan och jag har samma åsikt nu när jag ser det på naglarna. Det är ett rödaktigt halvskimrigt/halvmetalliskt kopparfärgat lack som kräver tre lager för full täckning. Du kan se borstdragen i finishen trots överlack och det gillar jag inte. Nyansen är okej men inget speciellt och torktiden är också okej (Men igen, inget speciellt). Tråkvarning alltså. Ovanpå Brick Shimmer har jag ett lager av Undress to Impress från Stripped Nudes som kom ut för inte så länge sedan. Trevligt med ett guld-piff även om jag hade sett att det var mer glitter och mindre bas!

Vad tycker ni?


Kommentera här: