Mac Veluxe Pearlfusion Shadow - Peachluxe

1 Den åttonde Augusti släpper Mac fyra nya paletter som kommer vara permanenta i sortimanget. Paletterna är så kallade "Veluxe Pearlfusion" paletter med fem avlånga skuggor i olika storlekar. Jag har sedan innan testat en Veluxe Pearlfusion palett från Riri <3 Mac-kollektionen, bilder och swatches på den finner ni här. Prisen ligger på 435 kr/stk och paletterna kommer finnas på alla ställen som säljer Mac samt online.

Paletterna heter:

  • Plumluxe
  • Amberluxe
  • Peachluxe
  • Copperluxe
Jag har fått hem ett prov på "Peachluxe" som jag tänkte att vi skulle kika lite närmare på idag, det är dock inte så mycket persiko över den tycker jag. Paletten består av fem skuggor varav dom tre ljusaste är väldigt glittriga och dom två mörkare är mer jämnt skimriga och krämiga. Jag testade att sminka ett öga och upplevde att dom glittriga nyanserna var lite mer flygiga i formulan så det krävde att jag använde en krämigare bas och att jag packade på skuggorna för att inte ha glitter i hela ansiktet. Dom två mörkare hade jag inga problemer med. Det är möjligt att det kommer en FOTD med denna palett framöver! 2.png 3.png 4

Kommentarer:

1 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] Veluxe Pearlfusion Shadow P (8 Augusti, All locations) Promobilder + Peachluxe Swatches […]

2 FOTD – Peachluxe » Honi Beauty:

[…] Mac Veluxe Pearlfusion palette – Peachluxe […]

Kommentera här: