Mac Osbournes - Bloody Brilliant quad

1.png Jag har ett släppdatum för Osbourne-collection, den 8:e Augusti landar produkterna i butik hos NK samt hos Åhlens city Stockholm. Produkterna kommer även säljas på Maccosmetics.se (Där dom brukar släppas ett par dagar tidigare, så det gäller att hålla koll). Jag har en av produkterna att visa er, paletten "Bloody Brilliant" från Kelly's del av kollektionen. Paletten innehåller fyra skuggor varav tre är helt nya och en (Shadowy lady) ingår i Mac's permanenta sortimang.

Skuggorna heter:

Spoonful of Sugar (Sparkling platinum, Veluxe Pearl) Tickety Boo (Soft muted plum brown, Satin) Fizzy Rose (Pale Lilac, Satin) Shadowy Lady (Blackened Plum, Matte)
Jag upplever alla skuggor förutom Shadowy lady som lättjobbade och krämiga, jag är speciellt förtjust i Tickety Boo som är en perfekt vardagsnyans med en trevlig formula. Nyansen passar dessutom utmärkt till att tona ut mörkare skuggor med. Shadowy Lady var väldigt torr, vilket förvirrade mig lite. Jag har testat Shadowy Lady förut och upplevt att det kan vara skillnad på skuggorna. Nyansen är den samma men själva formulan kan kännas annorlunda. Jag har använt Shadowy Lady som sotig eyeliner och det fungerar den utmärkt till. I överlag tycker jag att det är en trevlig quad med snygg lila förpackning som har små silvriga skimmerkorn i sig. När kollektionen släpps så klickar jag med säkerhet hem rouget Cheeky Bugger samt läppstiftet Dodgy Girl, hur fina som helst! Låt oss kika på lite närbilder och swatches! Har ni tänkt shoppa något från kollektionen? Eng: I finally have a release date for the Osbournes collection for scandinavia. The collection lands in stores on the 8th of august. I have the palette Bloody Brilliant to show you, with three new shades and one that is part of the permanent line. I feel that all shadows besides Shadowy lady are easy to work with and creamy. I am especially fond of Tickety Boo which is a perfect everyday neutral that works brilliantly to blend out a darker shade (Transition colour). I will definitely buy both the blush Cheeky Bugger and the Dodgy Girl lipstick when the collection is released!

2.png 3.png 4Spoonful of Sugar, Tickety Boo, Fizzy Rose & Shadowy Lady

 

Kommentarer:

1 Carolina:

Vill ha massor från den här kollektionen! Tack för att du alltid tipsar om de svenska release-datumen :) Det uppskattas massor! :)

2 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] & Kelly Osbourne LE (8 Augusti, Åhlens City STHLM, NK & Online) - Promobilder - Bloody Brilliant Swatch - Bloody brilliant […]

3 Felicia:

Betyder detta att kollektionen inte släpps på Åhléns city i Göteborg? Kommer helt ärligt bli förkrossad if that's the case!

Svar: Jag tror bara att kollektionen släpps i butik i Stockholm, produkterna är dock ute redan nu på maccosmetics.se. Det enda jag skulle kunna tänka mig är att NK i gbg får in kollektionen men det är nog bäst att ringa och höra för att vara säker. Jag tvivlar dock :(
[email protected]

Kommentera här: