Tutorial: Färgglad look med Sleek Acid palette

 
Jag har länge funderat på att göra bild-tutorials så jag testar idag, vill ni se mer så ge gärna förslag på vad det är för slags looks ni gärna vill att jag gör en tutorial på! Berätta gärna om ni gillar/ogillar upplägget.
 
1. Applicera ett tunnt lager av Milk över hela locket och blenda ut kanterna. Applicera även ett tunnt lager under den nedre fransraden.
2. Applicera den neongula skuggan både på nedre och övre inre delen av ögat. Jag använder Ecotools Shade borste till alla skuggor på locket.
3. Repetera med den gröna nyansen och blenda in denna i den gula med samma borste.
4. Applicera den skimriga blå och den matta lila på yttre delen av locket med samma borste.
5. Applicera den rosa och orangea skuggan med E.L.F's lilla eye crease brush och blenda ut alla hårda kanter.
6. Applicera mascara, eyeliner, brynfärg och en vit eyeliner på den nedre vattenlinjen. Om man vill kan man även applicera en lätt highlight på brynbenet, jag har använt Mac's Shroom.
 
Produkter:
- Nyx Jumbo Eye Pencil - Milk
- Sleek i-Divine Acid palette
- Estee Lauder Automatic Brow Pencil Duo - Soft Blonde
- MeMeMe EyeSweep
- Maybelline The Colossal Mascara
- Mac e/s Shroom (Highlight)
- Nyx Slide on pencil - Pure White
- Ecotools "Shade" borste
- E.L.F Professional Eye Crease Brush

Kommentarer:

1 Nina:

Åh vilken fin tutorial. Vad duktig du är. Tycker det är svårt att få till en bra ögonbild och du lyckas med sex stycken. Kul att se.

2 Linnéa:

Så himla fint :D Bra tutorial.

3 Anonym:

Wow, vilken härlig regnbågssminkning! Bra tutorial också! :-)

4 Nageldraken:

Och det var alltså jag som skrev kommentaren ovan, men missade att skriva namn... :-P

5 Mima:

Jättesnygg sminkning och bra tutorial! Alltså bra bilder, inte för komplicerat! :)

Svar: Tusen tack! Ville inte ha för många bilder men heller inte för få så att det blev svårt att se.
Anonym

Kommentera här: