Recension: Vichy Aqualia Thermal Night Spa

 
En produkt jag har fattat tycke för på sista tiden är Vichy's Aqualia Thermal Night Spa. Produkten är en slags blandning mellan en nattkräm och en återfuktande mask som man ska sova med. Jag applicerar denna varje kväll under vintermånaderna men jag tror att varannan dag är nog om man inte är torr i huden. Krämen har en underbart frisk doft som känns lyxig och krämen är härligt lätt och lite geleaktig. Förpackningen består av en glaskruka och ett plastlock med skruvfunktion, en helt basic förpackning men den uppfyller sin funktion. Om jag hade fått bestämma så hade den kommit i pumpflaska istället för en mer hygienisk applikation, men det är petitesser. 
 
När jag vaknar upp om morgonen känns min hud len som en babyrumpa och alla torra områden känns inte sträva och strama mer. Känner jag mig extra torr så lägger jag ett tjockare lager av Aqualia Thermal på huden innan jag hoppar i säng för en mer intensiv kur men även ett tunnt lager gör stor skillnad för mig. 
 
 
Pris: 309 kr.
Mängd: 75 ml.
Finns hos: Apoteket etc.
Mitt betyg: 4,5/5.

Kommentarer:

1 Lackert:

Låter som nåt som skulle passa min torra hy, speciellt nu om vintern

Svar: Ja det kan vara något för dig då!
Anonym

2 Helena:

Vichy har riktigt bra grejer, jag blev sugen på att införskaffa denna nu!

3 Aidas MakeUp:

jag fullkomligt ÄLSKAR denna! Hade den som fuktmask nästan varenda kväll :D

Svar: Den är verkligen bra, och jag älskar doften!
Anonym

Kommentera här: