Recension: Sephora Star Lip Stain "Coral Ink"

 
Nu var det ett tag sedan detta lipstain från Sephora dök upp så det är nog inte helt lika högaktuellt som det var i somras. Star Lip Stain i nyansen Coral Ink är ett långtidshållbart stain som färgar läpparna istället för att lägga sig utanpå som ett hölje. Färgen är högpigmenterad och jag behövde inte jobba länge med pennan för att uppnå relativt höj opacitet. Själva pennan är utformad som en tusch, men den är utformad på ett sådant sätt att den är väldigt lätt att få skarpa kanter med. 
 
Pennan kan användas på två olika sätt, antingen så applicerar man ett lager, väntar ett par sekunder och duttar läpparna med en bomullsrondell för att få en skirare färg eller så kör man all-out högpigmenterat. Pennan har en lite underlig smag som faktiskt påminner mig om vanliga tuschpennor (Varför jag vet hur en tuschpenna smakar vågar jag inte svara på..). Smaken är lite obehaglig och syntetisk men försvinner inom 15 minuter och därefter blir produkten doftfri på läpparna. Hållbarheten är riktigt bra, jag brukar ta ett skirt lager av denna om jag ska jobba helg (Aka kaos och ingen tid att kolla så att läpparna ser bra ut) och har normalt fortfarande ett jämnt, om än lite skirare, lager Coral Ink på läpparna. Plus för hållbarheten men doften... Nej!
 
 
 
Pris: ??
Finns hos: Sephora
Mängd: 1,6 gram
Mitt betyg: 3/5
 

Kommentarer:

1 Lackert:

Den har jag aldrig sett förut, ser verkligen ut som en tuschpenna :)

Kommentera här: