Recension: Physician's Formula"Mineral Glow Pearls"

 
Ett helt nytt märke för mig är Physician's Formula, ett Amerikanskt skönhetsmärke skapat 1937 av läkaren Frank Crandall som ville skapa skönhetsprodukter åt sin fru som hade känslig hud. Jag har länge varit nyfiken men aldrig riktigt kommit till skott då jag tycker det är svårt att veta var man ska starta när det kommer till nya märken. För ett tag sedan klickade jag hem deras Powder Palette - Mineral Glow Pearls i nyansen Translucent Pearl. Precis som namnet antyder så är detta ett highlightingpuder som kan användas ovanpå kindbenen, på näsryggen, för att definiera amorbågen eller runt ögonen för extra uppljusning.
 
Pudret har en svagt beige nyans men är nästintill transparent med beige skimmer. Det övre lagret verkar vara översprayat med lite extra glitter men efter två eller tre användningar är produkten mer finmalet skimrigt och mindre glittrigt. Om man vill ha bort glittret så kan man med fördel bara svepa en stor borste över produkten ett par gånger och blåsa bort överflödigt glitter. Produkten under glittret är trevligt mjuk och lättjobbad och ger ett trevligt diffust glow till ansiktet som inte ser överdrivet ut. Hållbarheten är definitivt godkänd då den iallafall håller sig bra på mig som har torrare hud och normalt tycker att krämhighlighters har bäst hållbarhet.
 
 
Pris: 13.39 dollar
Finns hos: iHerb.com (Affiliatelänk)
Mängd: 8 gram
Mitt betyg: 4/5.
 

Kommentarer:

1 Nina:

Jag har hört och läst mycket om Physician's Formula så det är kul att läsa vad du tycker. Den ser fantastiskt fin ut.

2 Anonym:

Kul läsning! Jag har ett väldigt ljust solpuder från samma märke, det är kanonbra.

3 Wysteriia:

Der ser vääääldigt fint ut! :)

Kommentera här: