Recension: Mac Prep + Prime Highlighter"Radiant Rose"

 
När det kommer till highlighting så är det ingenting som kan hindra mig från att gå all out, det gör jag gärna och ofta (Som Essiebutton på Youtube säger, "Why be subtle?"). Mac's Prep + Prime Highlighter i färgen Radiant Rose är en flytande highlighter i pennform, man skruvar på undersidan av förpackningen och produkten kommer ut genom borsten.
 
Radiant Rose är ljust pastellrosa och fungerar bra som highlighter på brynbenet, kindbenet, näsryggen och amorbågen. Här gäller definitivt "less is more" mottot och man kan se hur täckande produkten blir om man verkligen packar på produkt på bilden nedan. Om man använder den mer sparsamt så får man ett trevligt diffust resultat som inte är lite uppenbart som med många andra highlighters.
 
Utöver detta så hade jag dessutom glömt min primer när jag var ute och reste för ett tag sedan och använde denna som primer för ögonskugga och det fungerade förvånansvärt bra. Jag har torrare hud och kan därför inte helt vittna om hur bra den är om man har oljig hud (Inte alls bra som bas, om jag får gissa). En bra all-in-one produkt om man är ute och reser alltså, även om hållbarheten på skuggorna inte var helt lika imponerande som med Too Faced Shadow Insurance.  
 
 
 
Pris: 220 kr.
Mängd: 3,6 ml.
Finns i: Två färger, Radiant Rose och Bright Forecast.
Finns hos: Kicks, Mac-butiker osv.
Mitt betyg: 4/5.

Kommentera här: