Pantone Color of the year 2014 - Radiant Orchid


Varje år utser färgjätten Pantone en färg som "Pantone Color of the Year", en färg som dom tror kommer bli populär eller omtyckt. Årets färg 2014 heter Radiant Orchid och är en slags rosalila dammig ton som jag tror kommer ta över sminkindustrin med storm. Kollaget ovan ger lite inspiration och visar vilka slags nyanser det gäller, jag tror personligen att det kommer poppa upp en massa rosalila läppstift och hoppas att det blir till verklighet!
 
Vad tycker ni om Pantone's Color of the Year?
 

Kommentarer:

1 Dess/Drömteori:

Me like!

2 delinda:

en färg helt i min smak ;)

3 Anki:

Inte min färg direkt, men men...

4 Anki:

Inte min färg direkt, men men...

5 Mima:

För min del får det gärna komma massor av ögonskuggor i den färgen! :)

6 Pernilla S:

Älskar lila, så jag gillar deras val! ;)

Kommentera här: