Isadora Ray of Light Vår 2014 Swatches

 
Jag har fått hem utvalda delar från Isadora's vårkollektion Ray of Light så idag ska vi kika lite närmare på produkterna! Min första reaktion var; Fräscht, simpelt men lite för mycket frost. När jag väl har klämt på produkterna så tycker jag att några av produkterna är lite väl frostiga men i överlag känns kollektionen i överlag väldigt "clean" med skira läppar och härliga rouge. 
 
Lacken är jättetråkiga om man bara applicerar dom som dom är men om man applicerar dom ovanpå ett mörkare lack (Se bilder längst ner) så får man ett spännande uttryck. Läppstiftet är ett sådant stift som jag så gärna bär till vardags, en färgklick som är lättapplicerad och ger lite färg men som inte kräver så mycket jobb eller maintenance. Bägge Twist-Up gloss sticks är relativt skira men känns väldigt sköna och lena på läpparna, nästan likt ett färgat läppbalsam. 
 
Utöver läppstiftet är krämrouget i stiftform definitivt min favorit, en trevlig bärbar nedtonad korall som lätt appliceras och jobbas in i huden med en liten stipplingborste (För övrigt det bästa sättet att applicera krämrouge). Det finns definitivt några guldkorn här!
 
Twist-Up Gloss Stick: 12 Baby Doll och 18 Opals (129 kr)
 
Twist-Up Eye Gloss: 07 Pink Diamonds & 03 Champagne Cocktail (119 kr)
 
Perfect Moisture Lipstick: 169 Pink Peony (119 kr)
 
Colorful Eye Liner: 14 Navy Blue (109 kr) och Eye Lighter Contour: 82 Blue Illusion (89 kr)
 
Twist-Up Blush & Go: 82 Coral Island (129 kr)
 
Coral Island, Champagne Cocktail, Pink Diamonds, Navy Blue, Blue Illusion, Pink Peony, Opals och Baby Doll
 
Wonder Nail: Opaline och Halo (69 kr)

Opaline, Halo, Opaline på ett taupefärgat lack och Halo på ett taupefärgat lack

Kommentarer:

1 Dess/Drömteori:

Åh, nu blir jag lite nyfiken på rouget...

2 Emma P:

Halo blev mycket snyggare här, fast Opaline var finare. Tror jag har den med, blir till att testa till layering helt klart...

Svar: Ja det fick sig verkligen ett lyft ovanpå ett annat lack, tyckte dom var småtråkiga annars och lite gammaldags.
Anonym

Kommentera här: