Recension: The Body Shop Blueberry Body Scrub-Gelee

 
Doften på The Body Shop's Blueberry serie faller mig verkligen i smaken, en söt bärig doft parat ihop med något lite mer syrligt och uppfriskande. Bluberry Body Scrub-Gelee är en rolig skrubb vars formula ser ut och känns som blåbärs-gele, komplett med små kärnor och allt. Skrubben är lagomt rivig och formulan är varken för lös eller för fast. Den är bra till vardags men om man vill ha rejält med riv så krävs något lite mer exfolierande. Något jag hade önskat är definitivt en annan förpackning, gärna i tub eller en flaska med pump. Dessa öppna krukor lyckas man alltid få vatten i så man måste vara försiktig. 
 
Jag använder denna varje gång jag duschar för att råda bot på mina torra vader, det är skönt att kunna skrubba bort död hud innan man återfuktar efter duschen och huden känns varken torr eller irriterad. Bra, men jag föredrar t.ex Cranberry Joy Body Polish som dessutom kommer i tub.
 
Pris: 185 kr
Mängd: 200 ml
Finns hos: The Body Shop
Mitt betyg: 3/5

Kommentarer:

1 Wysteriia:

Ja visst är det drygt med produkter i burk i duschen! Denna hade ju konsistensen dessutom passar perfekt för tub!

Svar: Verkligen, tunn utan att vara tunnflytande! Hade fungerat perfekt i tub, som Cranberry joy skrubben!
Anna

Kommentera här: