NOT - Essie"Belugaria"(Encrusted Treasures 2014)

 
 
 
Belugaria från Essie's Encrusted Treasures kollektion är det mest underliga lack jag äger. Finishen påminner mig om asfalt, fiskägg och glittrande fiskögon i en salig röra. Det var svårapplicerat men torkade relativt snabbt. Jag tycker inte alls om detta, speciellt inte inomhus i lite dovare ljus. Utomhus i starkare solsken ser det finare ut för då kommer dom små prismatiska hexagonerna verkligen till sin rätta. 
 
Udda, underligt. Vad tycker ni? Fulsnyggt, fult eller snyggt?
 

Kommentarer:

1 Sofies skönhetsblogg:

Usch, enligt mig bara fult! :(
Tänk att något kan vara så vackert i flaskan och så fult på naglarna...

Svar: I flaskan ser det ju SÅ snyggt ut, man blir lite besviken tyvärr :-/ Formulan är för klumpig.
Anonym

2 Sofie:

Definitivt fult, tycker tom att det ser rätt äckligt ut. :/

Svar: Ingenting för mig iallafall :/
Anonym

3 Bella/Seizethenail:

Haha! OJ! Jag undrar hur de har tänkt med det här lacket egentligen.. Finns det verkigen någon alls som tycker att det är snyggt? :P Tack för swatch!

Svar: Ja jag var inte så imponerad dock, det blå från samma kollektion är underbart dock och har en trevligt jämn texture-yta. Detta känns bara klumpigt.
Anonym

4 freja:

hade det inte varit så "kladdigt" tror jag det hade varit snyggt!

Svar: Formulan är bara så "chunky" att det ser så kladdigt ut vad man än gör. Snyggt i flaskan dock, men det hjälper ju inte så mycket :/
Anonym

5 Camilla:

Jag gillar det faktiskt. Gillar inte att bära det pga den kraftiga strukturen, men det jag tycker det är häftigt just för att det är så annorlunda och oväntat. Gillar att det är fulsnyggt. :)

6 Lackgalen:

Jadu, det var minsann ett udda lack. Tyckte din beskrivning var klockren dock! Det ser verkligen ut som asfalt, fiskägg och fiskögon! Tyvärr var det ingen hit som går hem hos mig heller :/

7 Nageldraken:

Jag har svårt att bestämma mig, men oftast tycker jag att det är råfult. Jag skulle nog behöva se det IRL för att vara säker.

8 Gelic' nail art:

Jag gillar't! Gillar den råa feelingen och kul att höra att den torkade snabbt, det är annars en dealbreaker. Jag kan dock tänka mig att nagellängd/form kan spela stor roll i hur väl man trivs med det eller gillar det.

9 Lela:

Jag gillar det:) Har ett liknande lack från Nails Inc, ett rent litet helvete att lacka med med effekten är cool. Sen är det inte så praktiskt, det fastnar överallt men för en dag kan det vara värt det.

10 Maria:

Jag gillar det absolut, passade super på mina naglar men på mig så blev det mycket mer matt än det ser ut i dina bilder. Dock var hållbarheten under all kritik, räckte med att jag diskade sedan var typ halva lacket borta.

Svar: Tror det är för att jag tog bilder ute i solen som det ser mer glansigt ut, det var absolut mattare inomhus. På sista bilden syns det bättre tror jag! Trist med hållbarheten :/
Anonym

11 Lackert:

Jag älskar det! Det är lite udda och rivigt men förutom att det var lite svårlackat så är jag helnöjd med det :)

12 Helena:

Ett väldigt märkligt nagellack, jag tycker det ser ut som när jag har målat på mig ett glitterlack och sedan inte orkat vänta tills det torkat helt innan jag använder mina händer, så att lacket korvar sig på nageln :/ :P

Kommentera här: