Recension: The Body Shop"Super Volume"Mascara

the body shop super volume mascara black.pngMed ett namn som "Super Volume" ger The Body Shop sken av att denna mascara ska ge rejält med volym och dramatiska fransar. Jag får varken till drama eller volym när jag använder denna mascara, denna är snarare en väldigt naturlig mascara med väldigt våt formula. Jag väntade ett par veckor för att se om formulan behövde torka ut lite för att få till mer volym(Vissa mascaror blir ju bättre med tiden) men upplever fortfarande att jag får arbeta väldigt mycket. Eftersom formulan är väldigt våt så tycker jag dessutom att det tar väldigt lång tid för mascaran att överhuvudtaget torka på fransarna och har flera gånger fått små prickar under ögonbrynet där fransarna rört ögonlocket när jag har blinkat. Jag får väl erkänna att jag inte är särskilt imponerad och tycker definitivt att det finns mycket bättre mascaror i denna prisklass. På fransbilden nedan har jag suttit och jobbat jobbat jobbat med borsten för att överhuvudtaget få mascaran till att lägga sig på fransarna, den våta formulan är inte samarbetsvillig alls och jag tycker inte att produkten lever upp till namnet "Super Volume". Hållbarheten var okej men jag upplevde att jag hade mascarabitar på vift under ögonen flertalet gånger, och eftersom jag har glasögon är jag inte en person som kliar mig i ögonen alls. Ingen höjdare!
  • Pris: 175 kr.
  • Finns hos: The Body Shop
  • Mängd: 10 ml
  • Finns i: 3 nyanser; Svart, brun och blå.
  • Mitt betyg: 2/5
the body shop super volume mascara black brush.pngthe body shop super volume mascara swatch eye.png

Kommentarer:

1 Anna:

Nej, denna var ingen höjdare direkt. Slängde min rätt så omgående, orka vänta på ett mirakel! Som tur var fick jag den i någon gåva så jag behövde inte betala för den!

2 Ingrid:

Håller med dig, jag hade ju turen att vinna din tävling och därför få testa denna,öppnade den för ca en månad sedan. Den är helt klart väldigt blöt och volymen kommer inte på mina fransar heller trots lager på lager på lager. Den ligger numera och skrotar lite i min jobb necessär. Jag har sovande jour på nätterna och de vinterglåmiga mornar jag måste passera affären för att fylla på kylskåpet så "kladdar" jag på mig en färgad dagkräm och mascara så känner jag mig lite bättre. Där får denna mascara spendera sina sista dagar.

Men der var roligt att vinna och det är ju kul att testa nytt, så kan ju inte allt vara toppen. Krämen gillade jag ju och kommer definitivt använda upp den i sommar när jag fått färg igen.

3 Kinga:

Jag håller så med dig om den här. Jag var jättefrustrerad när jag använde den för första gången förra året efter att ha fått den i kalendern och nu i år har jag fått ännu en till i kalendern gaah!! Men den funkar bättre på mig till de nedre fransarna, i övre använder jag något annat. Det finns billigare alternativ som är mycket bättre. Jag förväntade mig ganska mycket av bodyshop oxch det är ganska lustigt att det fortfarande finns kvar eller att de inte har gjort den bättre rättare sagt. Vi får se hur det går den här gången, kanske är den bättre, jag håller tummarna.

4 kerstin:

Här tycker vi lika!

Kommentera här: