Recension: Maybelline The Colossal"Go Extreme!"Mascara

maybelline colossal go extreme.pngmaybelline colossal go extreme2.pngmaybelline colossal go extreme eye.png Jag är sedan tidigare ett stort fan utav Maybellines originala "The Colossal"-mascara och idag tänkte jag att vi skulle kika på hur uppföljaren Colossal "Go Extreme!" beter sig. Mascaran har ett skaft som har två "bulor" som enligt Maybelline ska göra så att mascaraborstan får extra mycket produkt på sig, detta är alltså menat som en dramatisk volymmascara för dom som vill ha extra maffiga fransar. Jag tycker att borsten fungerar bra på dom övre fransarna men den är lite väl maffig till underfransarna. Nu använder jag sällan mascara på underfransarna (Mina är för långa och det ser fel ut) så för mig gör det inte särskilt mycket, ni som gillar att måla underfransarna behöver vara lite extra försiktiga. I överlag sitter mascaran bra, fäller inte under dagen och har en trevlig svärta. I regn kan det dock hända att jag får små avtryck från fransarnas tipp, men det är ju inte en vattenfast formula så jag förväntar inte heller att den håller igenom regn. Fransarna blir väldefinierade och borsten separerar fransarna bra. Jag gillar Colossal serien och tycker att denna är väldigt snarlik original-Colossal, skillnaderna är minimala. En bra mascara som fungerar bra både till vardags och till fest (Man kan med fördel lägga ett extra lager, ovan är ett lager).
  • Pris: Ca 145 kr.
  • Mängd: 9,5 ml
  • Finns i : Svart, vattenfast & normal
  • Finns hos: Kicks, Åhlens etc.
  • Mitt betyg: 4/5.

Kommentera här: