Recension: L'Occitane"Shea Butter"

loccitane 100 shea butter loccitane 100 shea butter1Det är vinter och mina händer har börjat strejka. Naglarna är torra och bryts av, nagelbanden ser ut som saharas öken och mina handryggar är sträva som stubbiga ben. Jag hittade L'Occitanes lilla burk med 100% Sheasmör i mina gömmor och slängde ner den i väskan lite på måfå för ett par veckor sedan och har fått väldigt mycket användning för denna lilla godbit. Smöret är väldigt tjockt och lite knottrigt, men när man väl smörjt ut det så smälter det in i huden och återfuktar. Doften är inget särskilt, den luktar lite nötigt men det är en väldigt diskret doft som man måste sticka ner näsan i burken för att kunna dofta. Jag har använt produkten på mina nagelband, på torra handryggar och på mina torra knän och det har den fungerat väldigt bra till. Mest gillar jag den som nagelbandskräm, det är enkelt att bara få upp en liten smula och smörja runt det på naglarna. Mina naglar och nagelband ser mycket snyggare ut och kylans påverkan har avstannat lite. En väldigt trevlig produkt!
  • Pris: 80 kr
  • Mängd: 10 ml
  • Finns hos: L'Occitane
  • Mitt betyg: 5/5

Kommentarer:

1 Andrea / Tasty Tips Blog:

Har också nyligen öppnat min burk! Även bra på läpparna!

2 Shortylegsbeauty:

Låter som en mycket trevlig produkt. Jag fick en liten tub med hand créme i min LivBox för någon månad sedan men den crémen gjorde inte mycket för mina händer så just den produkten var ingen hit för mig :/
Borde kanske testa denna :)
xx

Kommentera här: