Recension: L'Occitane"Repairing Shampoo&Conditioner"

loccitane repairing schampoo conditioner balsamDen här duon testade jag redan i våras men skrev visst aldrig en recension, inte för att jag glömde det men mest för att jag inte alls gillade dessa produkter. Jag vet att många bara skriver om produkter dom tycker är bra(Och det är ju självklart deras val) men jag tycker att det är precis lika viktigt för mig att skriva om produkter jag inte gillade, allt är ju inte guld, kattungar och enhörningar liksom. Repairing Shampoo & Conditioner från L'Occitane är en duo riktat mot torrt och skadat hår. Mitt hår älskar fukt och därför dras jag ofta till återfuktande och reparerande produkter, det är det mitt hår och min hårbotten trivs bäst med. Vi kan starta med utformningen på dessa två flaskor, det är meningen att man ska öpppna det lilla lilla locket som ni kan se uppe på flaskan. Problemet är bara att man behöver sticka in något i den minimala glipan för att kunna få upp locket och då går det alltid ut över naglarna. Efter att ha stått och svurit över förpackningen flertalet gånger så gav jag upp och började skruva upp locket istället varje gång jag skulle använda duon. Schampot är okej, men inte mer. Det rengör okej men mitt hår blev trassligt och trist och det kändes som att alla naturliga oljor togs bort, något jag inte upplever med många andra schampon. Balsamet är om möjligt ännu värre, här skulle jag nästan använda en tredjedel av flaskan för att mitt hår skulle gå att reda ut efteråt, men det kan ju lika gärna vara schampots fel. I överlag rekommenderar jag inte denna duo för dig som har långt hår som gillar fukt, det finns bättre och billigare produkter till ändamålet. Avgrundsvrål.
  • Pris: 168 kr/300 ml Shampoo och 250 ml Balsam
  • Mängd: Jag fick två miniflaskor men produkten säljs i 250 ml och uppåt.
  • Finns hos: L'Occitane
  • Mitt betyg: 1/5

Kommentarer:

1 Citrus-extravaganza med L’Occitane:

[…] ett gudomligt citrusdoftande schampo som jag överraskande nog blivit väldigt förtjust i. Jag har tidigare testat schampo/balsam från L’Occitane och inte varit helt överens med formulan men med Fresh Shampoo är det en helt annan femma. […]

Kommentera här: