NOTD - L'Oreal"Blake's Pure Red"&Maybelline"Purple Dazzle"

loreal blakes pure red maybelline purple dazzle 2.png loreal blakes pure red maybelline purple dazzle 3.png loreal blakes pure red maybelline purple dazzle.pngIdag har jag en lack-kombo från L'Oreal och Maybelline på naglarna. Basen är "Blake's Pure Red" (Som är plommonlila, inte rött) som kommer från L'Oreals "Collection Exclusive"-kollektion. Ovanpå det har jag ett tunnt lager av Maybelline's glitterlack "Purple Dazzle" som kom med den högaktuella "Holiday"-kollektionen "Be Brilliant". Det här  är verkligen en Honi-kombo, lila på lila och flerfärgat glitter i blått, lila och rosa (och lite turkost).. Jag har applicerat ett lager av Blake's Pure Red och ett lager av Purple Dazzle och tyckte att det var en toppen-kombo! Jag hade egentligen tänkt använda Purple Dazzle ovanpå ett holografiskt lack men eftersom basen har en svag lila färg så tror jag att det mesta av den holografiska effekten skulle försvinna, och det hade ju varit synd. Jag gillar!

Kommentarer:

1 Maybelline – Be Brilliant (Holiday 2014) » Honi Beauty:

[…] har en lätt färgad bas i samma färgskala som glitterpartiklarna. Jag har redan hunnit bära Purple Dazzle (Det är lila, jag älskar lila..) ihop med ett av lacken från L’oreals Collection Exclusive […]

Kommentera här: