New in från The Balm: Smoke Balm, Hot Mama&Pretty Smart

the balm smoke balm pretty smart hot mama open the balm smoke balm pretty smart hot mamaThe Balm är det märke vars förpackningar jag gillar allra mest, dom är retro, pinup-inspirerade och vitsiga och det är något som verkligen ligger varmt om hjärtat. Häromsistens fick jag ett utskick från Brallis som ville berätta att dom tagit in The Balm som nytt märke. Jag tänkte att vi kunde kika lite på swatches och dom underbara förpackningarna. Jag har lust att ha alla produkter ståendes framme på sminkbordet för att man blir så glad bara av att titta på dom, och vi behöver väl alla lite ögongodis (Och godis till ögonen... Nu var jag vitsig!) under vintermånaderna. Smoke Balm är en ögonskuggstrio där vi ser en glittrig svart, en matt taupe och en glittrig champagne-nyans. Taupe-skuggan har jag använt som blending-skugga men den fungerar även ypperligt till brynen för mig, för er som har mörkare (eller varmare) bryn så är den nog inte helt hundra. Hot Mama är ett rouge i en underbar korall-rosa-persika nyans med finmalet guldskimmer, jag är övertygad om att den skulle vara så snygg på så många olika hudtoner och hudfärger. Formulan på både skuggor och rouge kändes väldigt krämig och lättjobbad. Pretty Smart läppglans i nyansen Hubba Hubba är en täckande knallrosa. Jag upplevde att den hade en tendens till att blöda lite utanför läpparnas kontur men det löste jag med en genomskinlig läpppenna eller bara en penna i liknande nyans under. Ovanpå ett läppstift hade jag inte heller några problem så det verkar vara något som uppstår om man applicerar det på nakna läppar. P.S. Tina ville också vara med på bild, hon tyckte att jag skulle sluta blogga och mysa med henne istället. D.S. the balm smoke balm palette the balm hot mama closeup hot mama smoke balm swatches.png the balm pretty smart lip gloss hubba hubba closeup the balm pretty smart lip gloss hubba hubba the balm tina

Kommentarer:

1 Nageldraken:

Produkterna ser jättefina ut men hunden stjäl showen helt, är jag rädd för! :-) Den där blicken!

Svar: Ja man blir lite knäsvag ;)
[email protected]

2 kerstin:

Söta färger och JÄTTESÖT hund :)

Svar: Visst är hon gullegullig :D Jag gosar ihjäl henne varje dag..
[email protected]

3 The Balm at Brallis.se | Colour it:

[…] rött lipgloss, det är mörkt rött, lite vinrött nästan och har det roliga namnet Hubba Hubba!. Söta Anna på Honi Beauty  har också bloggat om dessa nyheter och ni kan se henne med Hubba Hubba! på sina läppar, riktigt […]

4 Lackert:

Skuggpaletten ser helt underbar ut

Kommentera här: