Maybelline - Be Brilliant (Holiday 2014)

maybelline be brilliant holiday nyår glitter nagellack.pngMaybellines vinterkollektion heter "Be Brilliant" och innehåller lite smått och gott till ögon, läppar och naglar. Kollektionen är en blandning mellan redan existerande produkter och nytillskott, så det är möjligt att man redan har en del av produkterna. Kollektionen har tagit inspiration från New York City och stadens otroliga energi och skapat vad Maybelline själva kallar för en "Lekfull look". Glitterlacken är definitivt höjdpunkten i kollektionen för mig. Be Brilliant innehåller tre nya glittriga nagellack i olika färgskalor. Två av dom tre lacken har en lätt färgad bas i samma färgskala som glitterpartiklarna. Jag har redan hunnit bära Purple Dazzle (Det är lila, jag älskar lila..) ihop med ett av lacken från L'oreals Collection Exclusive och det tyckte jag var hur snyggt som helst. Jag ser verkligen fram emot att testa övriga två nagellack! Läppstiften gillade jag faktiskt överraskande mycket. Kiss Pearl har en pärlemo finish som jag inte trodde jag skulle gilla, men den är inte så frostig att det blir för mycket. Pink Pop är bara döläcker.. En kall rosa nyans med en trevligt krämig formula som kändes lätt som sjutton på läpparna. Color Tattoo skuggorna har jag sedan tidigare, den vita är väldigt skir och lite svår att få jämn. Den turkosa har bättre oomph när det kommer till pigment och är dessutom mycket lättare att få jämn. Utav dom Color Tattoo skuggorna som finns så är dessa två inte mina favoriter, jag föredrar Bad to the bronze och Tough as Taupe. Jag kan definitivt rekommendera att man kikar närmare på nagellacken om man är nyfiken på Be Brilliant, dom är verkligen unika!

maybelline be brilliant color sensational pink pop kiss pearl.pngColor Sensational Lipstick: Kiss Pearl & Pink Pop (119 kr)

maybelline be brilliant color sensational kiss pearl.pngColor Sensational Lipstick: Kiss Pearl (119 kr)

maybelline be brilliant color sensational pink pop.pngColor Sensational Lipstick: Pink Pop (119 kr)

maybelline be brilliant color show glitter nagellack.pngColor Show nagellack: 418 Light it up, 420 Skyline Blue & 421 Purple Dazzle (39 kr)

maybelline be brilliant color show glitter nagellack swatches.pngColor Show nagellack: 418 Light it up, 420 Skyline Blue & 421 Purple Dazzle (39 kr)

maybelline be brilliant color tattoo infinite white turquoise forever.pngColor Tattoo: Infinite White & Turquoise Forever (99 kr)

maybelline be brilliant color tattoo lipstick swatches maybelline be brilliant color tattoo lipstick swatches2Color Tattoo: Infinite White & Turquoise Forever. Color Sensational: Kiss Pearl & Pink Pop. Eye Studio Hyperglossy Liner: 003 Silver Tran


Kommentarer:

1 Lotta L:

Jag tyckte att Kiss Pearl såg allra tråkigast ut, men det ser superfint ut! I alla fall på dig. Annars gillar jag glitterlacken, och blir nyfiken på eyelinern och mascaran.

2 Lackert:

Alltså nagellacken ser helt otroliga ut, måste spana in dom när jag får tillfälle. Är ju så extremt svag för glitter

3 NOTD – OPI “Vant to bite my neck” + Maybelline “Skyline Blue” » Honi Beauty:

[…] bas till glitterlack, det är mörkt men inte för mörkt. Ovanpå har jag Maybelline’s nya Be brilliant lack i nyansen “Skyline Blue”, ett glitterlack med skir blå bas (Som inte syns på den lila basen) och massvis av glitter i […]

Kommentera här: