Mac - Lightness of Being (2 Januari)

LIGHTNESSS OF BEING BEAUTY Den första snön i Danmark faller i detta nu och skönhetsföretagen har sedan länge färdiggjort vårkollektionerna. Idag ska vi kika på Mac's kommande kollektion Lightness of Being, en kollektion med underbara mönster och ljusa pasteller. Det ingår fem läppstift i kollektionen men fyra av fem är redan existerande nyanser och jag har testat nyansen "Style Surge" tidigare, ni kan se bilder här. Jag har också Mineralize Skinfinish Lightscapade, även om denna är lite tjusigare med det snygga "stickade" mönstret. Jag är helt galet sugen på Perfect Topping och möjligen någon av ögonskuggorna, om jag kan få tag på ett exemplar av Perfect Topping kommer den helt säkert komma med mig hem. Läppglansen ser jättefina ut men jag är mer en läppstiftstjej. I överlag tycker jag att det är en fin kollektion och kan definitivt rekommendera Lightscapade för er som gillar glow! Kollektionen släpps den 2:a Januari på Maccosmetics.se och i alla butiker som säljer Mac.

Lightness of Being brushes eyeliners sverigeBrushes: 159(365 kr), 187(455 kr) & 287(330 kr). Eye Pencil: Slate & Taupe (155 kr).

Lightness of Being Mineralize Eye Shadow  Sverige 2Mineralize Eyeshadow: Natural Vigor, Spiritual Life & Uninhibited (200 kr)

Lightness of Being Mineralize Eye Shadow SverigeMineralize Eyeshadow: Force of Nature, Just Breathe & Leap (200 kr).

Lightness of Being Mineralize Glass SverigeMineralize Lipglass: Beautiful Moves, Boundless Energy, Loose & Lively, On Cue & Poetic (230 kr).

Lightness of Being Mineralize Rich Lipstick  Sverige

Mineralize Lipstick: Be Fabulous, Dreaminess, Luxe Natural, Style Surge & Touch the Earth (255 kr, enda nya nyans är Touch the Earth).

Lightness of Being Mineralize Skinfinish - Lightscapade Perfect ToppingMineralize Skinfinish: Lightscapade & Perfect Topping (255 kr).

Lightness of Being Nail Lacquer - Lightness of BeingStudio Nail Lacquer: Lightness of Being & Modern Movement (130 kr).

mac lightness of being blushes sverige mineralizeMineralize Blush: Please Yourself & Uplifting (255 kr).


Kommentarer:

1 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] of Being LE (2 Januari, All locations + Online) Promobilder + Lightscapade + Style […]

2 Anneli Bergman:

glossen, läppsticken och blushen! GE MIG! <3 <3

3 Sofies skönhetsblogg:

Åh, vilken fin kollektion! Får mig att längta efter våren!
Skulle gärna köpa ett par av läppglansen, något av rougen och någon Mineralize Skinfinish också... Vill dock se swatches på båda innan jag bestämmer mig! ;D

4 Tina (Beleza):

Vet inte om någon av nyanserna egentligen lockar mig men det stickade mönstret är bara så härligt att jag kanske måste införskaffa en eller två av dessa.

5 kerstin:

Ojojoj, så frestande!

6 Shopping: &other stories + Mac » Honi Beauty:

[…] “Mineralize Skinfinish” i nyansen Perfect Topping som just kom ut med kollektionen Lightness of Being. Den gulliga tjejen i Mac-disken på NK hjälpte mig kolla igenom alla olika Perfect […]

Kommentera här: