Honi gissar: Skönhetstrender 2015

Trendspaning är roligt tycker jag, mest för att det ger mig ett hum om vad som komma skall inom skönhetsvärlden framöver(Och man får alltid så himla mycket inspiration!). Då och då sitter jag och kikar på catwalk-bilder för att bilda mig en mening om vilka trender som kommer att bli stora framöver, nu när det vankas nytt år så tänkte jag att det var perfekt timing att dela med mig! Vad tror ni kommer bli 2015's största skönhetstrend?

"Negative Space"-naglar:

Det här är en rolig trend vars popularitet växer as we speak, trenden går ut på att man använder den nakna nageln som en slags bakgrund och skapar mönster eller figurer samtidigt som man låter en del av den nakna nageln vara. Sjukt coolt men lite pilligt! Rekommenderar definitivt att man använder penslar med väldigt smal tipp och att man stöttar antingen handleden eller armbågen på bordet för att kunna måla mer stabilt. Nedan har ni en bild från Shelly på Sassy Shelly som låter mig visa er en bild på hennes kreation inom "Negative Space". Det är som ett litet konstverk och ser verkligen hur pilligt ut som helst (Men ack så vackert)! Man kan såklart välja enklare "mönster" eller bara köra colorblocking. Rolig och mångsidig trend! retro paisley negative space nail art

Låga hästsvansar:

Det här har jag sett på bl.a. Gucci, Wes Gordon och Holly Fulton's visningar, låga, välpolerade hästsvansar lite a la 70'tal(Och ibland med metallringar över snodden). Utöver att jag tycker att det är snyggt och passar till det mesta så är detta verkligen en trend som är enkel för vanliga konsumenter att få till även till vardags. Bena håret antingen i mitten eller på sidan och kamma ner håret så att det ligger fint, använt hårspray eller en gele och klappa ner bebishår på sidorna och sätt sedan upp håret med en snodd (Genomskinliga snoddar gör att det ser lite mer polerat ut). Locka eller platta hästsvansen om du har lust, eller lämna den au naturel.

Plommon överallt:

Jag älskar plommon-nyanser när det kommer till smink, det funkar bra på läppar, ögon, naglar och (i vissa fall) på kinderna. Vera Wang's visning gav oss plommon på ögonen, Derek Lam likaså. Hos Bibhu Mohapatra var det plommon på läpparna som gällde. Mac's läppstift "Rebel" är en av mina favoriter som kan bäras skirt eller med mer täckning men jag har också fattat tycke för Maybelline's Color drama i "Berry Much". trend 2015 plommon plum lips läppar läppstift 1  

Kommentarer:

1 Nageldraken:

Du kan nog ha rätt angående negative space-naglarna. Jag tycker att de har krupit sig på lite, men man ser det allt oftare. Det är riktigt snyggt, men själv tror jag att jag låter bli eftersom mina naglar är lite för missfärgade för att få synas. :-P

Svar: Dom har verkligen krupit sig på men det är en spännande trend som finns i olika svårighetsgrader så att jag som varken har tålamod eller nerver till dessa avancerade pilliga manikyrer också kan hänga på ;)
[email protected]

2 Lackert:

Alltså naglarna var ju jätte snygga och riktigt läckert med "naken" nagel under men ser pilligt värre ut :) Plommon är en trevlig färg så det känns bra :)

Svar: Man kan ju göra mindre pilliga versioner, bara fantasin sätter gränserna :-) Sjukt coolt dock!
[email protected]

Kommentera här: