"Eye Definer"Eyeliners från The Body Shop

the body shop eye definer black brown smoky steel.pngJag rotade igenom min låda med otestade produkter och hittade tre eyeliners från The Body Shop som jag nu har testat i ett gäng sminkningar. Alla tre eyeliners går under samlingsnamnet "Eye Definer" men den ljusa grå längst ner på bilden är skimrig (Shimmering Steel, Metallic) och dom två övre är pennor som är menade till sotningar (Smoky Black och Smoky Brown). Sotningspennorna kommer med en sudd på ena änden så att man kan sudda ut eyelinern på franslinjen. På bilden nedan har jag använt Smoky Black på den yttre delen av ögat, Shimmering Steel på den inre delen och Smoky Brown i mitten för att sudda ihop den svarta och silvriga. Jag har suddat och sotat med en tunn pensel då jag ville ha en skarpare vinge än vad dom medföljande suddarna kunde åstadkomma. Shimmering Steel känns väldigt "hal", den glider runt en del och är inte helt lika pigmenterade som jag hade önskat mig. Smoky Brown och Smoky Black tycker jag dock både är lättjobbade och välpigmenterade, om man gillar sotig eyeliner. Formulan ger lite tid till att sudda men efter ett tag torkar den in och blir mer hållbar (Även om jag tycker att hållbarheten hade kunnat varit ännu bättre).
  • Pris: 100 kr för Shimmering Steel, 11o för Smoky Eye Definer
  • Finns hos: The Body Shop
  • Mängd: 1,25 gram (Shimmering Steel) & 1 gram (Smoky Eye)
  • Mitt betyg: 2/5 för Shimmering Steel, 3,5/5 för Smoky Eye Definer
tbs eyeliners the body shop eye definer black brown smoky steel swatches.png

Kommentarer:

1 kerstin:

Intressant! Metallic-varianten har jag inte hunnit testa än, men Smoky-pennorna tycker jag är sådär. De är för hård och släpper för lite färg för min smak.

Kommentera här: