Dagens läppar: Laura Mercier Gel Lip Colour"Temptation"

laura mercier gel lip colour temptation1.pngLaura Mercier är för mig ett helt okänt märke, inte för att jag inte hört om märket, men för att jag inte har tillgång till märket i butik nära mig. Idag har jag Laura Mercier's Gel Lip Colour i nyansen Temptation på läpparna, ett skirt (men uppbyggbart) läppstift som ligger precis på gränsen mellan lila och bär. Man kan applicera ett tunnt lager (Se swatch längst ner) eller jobba upp täckningen lite för att få en mer färgstark look. Läppstiftet känns som en gele eller ett läppbalsam på läpparna, men trots det så tycker jag ändå att hållbarheten var bättre än förväntat. Normalt brukar jag återapplicera en gång i timmen när jag har såna här läppstift då dom försvinner väldigt snabbt men det här höll sig fint i lite mer än tre timmar och försvann sedan på ett smickrande sätt (Inga linjer runt munnen alltså). En underbar nyans som passar bra året om och är mångsidigt, att det luktar av vanilj gör det hela bara ännu bättre. Jag är imponerad och älskar formulan! Jag säger hundra miljoner tack till Aida som inte trivdes 100%  i nyansen själv, men som gärna ville skicka vidare det till mig för att se om jag gillade det (Och det gör jag, massor!). laura mercier gel lip colour temptation.pnglaura mercier gel lip colour temptation2

Kommentarer:

1 Tina (Beleza):

På mig var det sådär lite edgy på gränsen till konstigt men passar ju sjukt bra på dig som det ser ut. Jättefint!

Svar: Jag gillar ju konstigt, men tyckte det var väldigt lättburet för en bärig lila nyans. Skulle klart bära detta till vardags!
[email protected]

2 Lackert:

Ser jätte läckert ut :)

Kommentera här: