Trend: Powerbrows

bryn En trend som uppstått det senaste året som jag verkligen gillar är trenden med starka ögonbryn. Powerbrows betyder att istället för att lägga en  skugga eller en ögonpenna som ger ett mer naturligt eller mjukt resultat så går man all in och skapar perfekta bryn med starka kontraster. Anastasia's Dipbrow är en produkt som är väldigt populär just nu, en slags gel-liner men till ögonbrynen. Jag är helt galet sugen på att testa både NYX och Make Up Forever's versioner som kommer i tub, så det kan vara att jag klickar hem en av dom och recenserar den i framtiden. Jag är också helt galet sugen på Anastasia's Brow Pro palette som innehåller alla nyanser man kan tänka sig. Jag har en av duo'sarna i singel-form men skulle helt klart kunna tänka mig att klicka hem hela paletten. Vad tycker ni om trenden med "powerbrows"?

Hur gör man?

För att få till "powerbrynen" på lättaste sätt så behöver du en snedställd borste samt en brynprodukt i krämform. Börja med att skapa en skarp linje där du vill att undersidan av brynet ska vara, hela vägen ut till spetsen. Gör sedan samma sak på övre kanten. Fyll sedan i hela brynet med samma produkt och se till att du inte tar för mycket. "Less is more" brukar vara en bra riktlinje med dessa krämprodukter. Om du råkar få för mycket kan du bara ta en ren borste eller en tops och försiktigt svepa bort överflödig produkt. Nedan har ni en av mina sminkningar där brynen står i fokus. 1

Kommentarer:

1 Blowfish:

Jag har redan ganska fylliga bryn och är rädd för att om jag ska använda kräm produkter, att jag ska se galen ut.. Så just nu funkar skugga bra för mig, men är ganska sugen på att testa ändå :)

2 Dess/Drömteori:

Grym trend enligt mitt tycke!

3 Maria:

Älskar powerbryn, älskar till och med sharpiebryn som ser helt påmålade ut! Älskar bryn överhuvudtaget.

4 Erika:

Åh det hade varit spännande att se en recension av NYX! Tack för. En bra blogg!!!

5 Recension: Nyx Eyebrow Gel » Honi Beauty:

[…] ett tag sedan skrev jag om power-bryn som en nutida sminktrend och det håller fortfarande i sig. Jag nämnde ett par produkter i inlägget som jag var nyfiken […]

Kommentera här: