The Body Shop - Fijian Water Lotus

1 2 En av The Body Shop's nyare serier som jag snabbt har adopterat som favorit är Fijian Water Lotus, en serie som jag bäst kan beskriva som en ren och fräsch doft som ibland slår över i citrus. ibland i en väldigt frisk blomsterdoft och ibland i tvättmedel. Ihop blir kombinationen en trevligt ren vardagsdoft som jag verkligen gillar. Nu är jag redan ett stort fan av Clean's Fresh Laundry, så rena dofter är inget som är nytt i min doftarsenal. Däremot har jag aldrig lyckats hitta en ren doft där delar av sammansättningen är blommig, jag har aldrig varit mycket för blommiga dofter men just denna är blommig på ett helrätt sätt utan att det tar över. Hela serien släpptes den 3/7 så den har funnits ute ett bra tag nu, det betyder också att jag har haft möjlighet för att testa mig igenom dom tre produkter jag har. Doftoljor har jag aldrig varit ett stort fan av, dom är högkoncentrerade och lätta att överdosera. Här gäller "less is more" verkligen. Med hjälp av den lilla pinnen som sitter fast i locket så kan man dock dutta på lagom mängd på pulspunkterna utan att känna sig som ett vandrande parfymmoln. Gillar, dock inget jag använder till vardags eftersom jag föredrar att mina vardagsdofter är ännu lättare. Eau de Toilette däremot har jag snabbt adopterat som en av mina vardagsfavoriter ihop med Amazonian Wild Lily (Också från TBS), bägge två är lätta fräscha dofter men på olika sätt. Fungerar perfekt till vardags och även om doften är mer subtil än doftoljan så håller den under en hel arbetsdag för mig. Stor favorit! Body Lotion är en lättare parfymerad hudlotion som har fungerat bra för mig under sommaren men som jag redan nu känner inte kommer vara återfuktande nog under vintern. Sjunker snabbt in i huden men ger inte min torra hud nog fukt när höstkylan börjar smyga sig på. Perfekt om sommaren eller för er som inte är lika torra!

Produkter i serien:

  • Perfume Oil (15 ml/155 kr)
  • Fragrance Mist (100 ml/195 kr)
  • Body Lotion (250 ml/175 kr)
  • Eau de Toilette (50 ml/265 kr)
  • Shower Gel (250 ml/135 kr)
  • Body Butter (200 ml/210 kr)

Kommentarer:

1 Nageldraken:

Jag hade glömt bort det, men jag fick ett prov av den här senast jag var på Body Shop. Det dråsade dock i golvet efter en användning, men jag gillade verkligen doften, så jag kanske ska köpa mig en flaska. Det var också bra att den är så lätt när man krossar ett prov i badrummet - det luktade faktiskt inte farligt mycket parfym därinne ändå. :-)

Kommentera här: