Recension: Silk'n Sonic Clean ansiktsborste

1.png 2.png Jag har länge varit sugen på att testa Clarisonic-borsten men alltid tyckt att den är lite för dyr. Dom senaste månaderna har jag testat Silk'n Sonic Clean ansiktsborste som är ett lite billigare alternativ till Clarisonicen, den är lite mer basic och du har inte lika många möjligheter för att skräddarsy ansiktsborstningen som med Clarisonicen. Med borsten medföljer det två borsthuvuden, och det finns bara ett slags borsthuvud till denna borste (I jämförelse med Clarisonicen som har många olika). Meningen med denna slags elektriska ansiktsborstar är att ge ansiktet en lätt skrubb och på så sätt få bort mer smuts och orenheter än med en vanlig ansiktsrengöring. Den version jag har är vattenresistent, jag har dock haft den med i duschen ett par gånger. Det finns också en "Plus" modell som är helt vattentät. Man ska bara undvika att doppa den i vatten eller att stå under duschstrålen så är det inga problem. Jag blöter ner ansiktet och borsten, och applicerar sedan min vanliga ansiktsrengöring antingen i ansiktet eller direkt på borsthuvudet. När man trycker på knappen startar en automatisk 60-sekunders timer som förhindrar att du överexfolierar. Trycker man på knappen igen så får man ett annat program, dock med samma 60-sekunders timer. Skillnaden på programmen är att det ena pulserar medan det andra vibrerar lite mer. Borsten förs sedan över ansiktet, jag brukar röra den i cirklar tills jag har täckt hela ansiktet och sedan fokuserar jag på dom områden som jag vill rengöra lite extra (Oftast runt näsa och haka). Jag blir hur mjuk och len som helst eftersom denna lilla apparat verkligen hjälper till med att ta bort mina torrflagor som annars kan vara väldigt envisa. Det sägs att man kan använda den varje dag men det tycker jag inte helt att jag har behov för. Jag kör ungefär tre gånger i veckan och kör i övrigt på som vanligt med min ansiktsrengöring. Något jag saknar är något slags rese-etui till hela borsten, speciellt eftersom att man lätt kan komma till knappen i resväskan annars så att borsten kör rengöringsrutin i 60 sekunder. Nu kanske det inte är hela världen och man kan ju med fördel bara lägga in borsten i en påse, men tänk vad säkerhetskontrollen på flygplatsen skulle undra sig om baggaget helt plötsligt började vibrera (fniss).. Ligger bra i handen, känns stabil och rengör på djupet. Jag gillar! Speciellt eftersom den kostar en bråkdel av vad Clarisonicen kostar men ger liknande resultat.

Plus:

Mycket billigare än Clarisonicen, bra 60 sekunders timer som förhindrar överexfoliering, två program beroende på hudtyp.

Minus:

Bara en slags borste, inte vattentät, inget resefodral.  
  • Pris: 294 kr (Pixmania), 599 kr (NetONNet)
  • Finns hos: Pixmania.se, Netonnet.se
  • Mitt betyg: 4/5, mycket bra för priset.

Kommentera här: