Recension: Karin HerzogÉclat de Beauté

1.png 2.png Idag ska vi kika på tre produkter från märket Karin Herzog som jag har testat under dom senaste tre veckorna. Kittet heter Éclat de Beauté och innehåller tre hudvårdsprodukter. Den första produkten heter Professional Cleansing Cream och är vad jag upplever som en slags hybrid mellan en rengöringskräm och ett cleansing balm. Produkten har en lite geleaktig formula som smälter till något mer oljigt mellan fingrarna. Löser upp smink och orenheter utan problem men däremot har jag problem med att om jag endast använder denna utan den supplerande skrubben så känns min hud oljig och fet i flera timmar efteråt. Detta trots att jag testat att använda en tvättlapp i både frotté samt min gamla vapendragare sponge chief från Sensai. Det förbryllar mig lite då min rengöringsrutin till stor del består av just cleansing balms och min hud är relativt torr. Det kanske inte var "meant to be"? Två produkter som jag däremot gillade väldigt mycket var Mild Scrub och Essential Mask som är väldigt trevliga produkter som fungerar utomordentligt på min hud. Mild Scrub är föga förvånande en skrubb till ansiktet som är lite snällare mot huden. Kornen i skrubben är absolut microsmå men trots att dom är små så känns dom, för det är rikligt av dom i krämen. Min torra avflagnande näsa (Yum..) blir jätteren och fräsch utan att man behöver gnugga överdrivet mycket. Jag får lyster och glow, stor tummen upp! Ansiktsmasken Essential Mask doftar hur fräscht som helst av olika citrusfrukter (Det vet ni ju att jag gillar) och innehåller 2% syre. Just det här med syret tycker jag är intressant så det står på min ytterst nördiga lista på "Ingredienser att läsa på om", jag har tyvärr haft fullt upp så ännu har jag inte haft tid så jag låter bli att kommentera på hur det påverkar huden. Ansiktsmasken har en lite geleaktig konsistens som känns trevlig och kylande på huden. Efter ungefär en kvart hade min hud slurpat upp nästan all produkt så jag masserade resten i ansiktet och sköljde av. Precis som med skrubben får jag trevlig lyster och min annars relativt torra hud känns fyllig och återfuktad. I överlag tycker jag att två ut av tre produkter är väldigt bra och att en är lite sisådär. Priset för kittet är normalt 819 kr (Just nu 649 kr) och det kan jag tycka är lite i saftigaste laget när produkterna innehåller 25 ml/stk. För hudvårdsnörden kan det dock vara en väldigt välkommen present.
  • Pris: 819 kr (Just nu 649 kr).
  • Finns hos: Karin Herzog's webshop
  • Mängd: 25 ml/stk
  • Mitt betyg: Scrub 5/5, Ansiktsmask 4/5, Rengöringskräm 2/5.

Kommentera här: