New in: LCC Nail polish

1.png Isabella "Blondinbella" Löwengrip har för alla er som inte visste det skapat ett eget skönhetsmärke som heter LCC (Löwengrip Care & Color). Jag fick hem ett litet paket med tre nagellack(Det finns visst inte fler) samt bas & topplack. Nyanserna är väldigt neutrala, jag dras inte mot denna slags skira rosa och nude-nyanser utan dras mot något mer unikt. Jag ska vara på ett väldigt speciellt humör för att jag ska tänka "Hmm, idag vill jag ha skirt rosa på naglarna". Den rosa nyansen "Achieve" täcker på två lager och är lite mer färgglad medans både "Tenacity" och "Aptitude" behöver 3+ flödiga lager för att bli täckande. Jag går ut från att dessa lack är menade som "french" lack(speciellt ljusa rosa Aptitude som är skirast av dom alla) men jag ställer mig då frågande till att det inte finns ett vitt lack i sortimentet för att skapa franska tippar. I överlag hade jag väntat mig mer, det finns ingen "wow"-faktor och lacken passar bara en helt specifik målgrupp som vill ha skira klassiska nyanser (Men då saknar vi visst ett rött lack också för att även den målgruppen ska vara helt nöjd). Jag ställer mig frågande till det snäva nyansutbudet och den väldigt starka doften. Achieve är helt klart min favorit, resterande nyanser tyckte jag var tråkiga. Bas & Topplack fattade jag definitivt tycke för, speciellt topplacket som var relativt snabbtorkande och lättlackat. Släng in ett rött, ett starkare rosa, en snygg mörkbrun, ett vitt och ett svart och kollektionen skulle genast kännas mer "hel". Det här är allt för snävt för mig. Vad tycker ni? Lacken kostar 119 kr/stk och finns hos Nordicfeel samt på Kronans Apotek.

3.png1. Achieve. 2. Tenacity. 3. Aptitude.

Kommentarer:

1 Nageldraken:

Nja, jag håller med dig. Det där var inte så inspirerande. Känns som ett väldigt fantasilöst färgutbud.

2 Becca:

Dom ser inte så jätte imponerande ut :/

3 ANNELI BERGMAN - KRISTALLKRONA:

Nä, jag är inte imponerad av dessa tre lack..

4 mima:

Jag brukar kunna se nåt fint i allting men här måste jag nog säga; grymt fula förpackningar :/

Kommentera här: