Mac x The Simpsons - Grand Pumpkin Lipglass

4 Jag har varit lite MIA under helgen som gått, den enkla förklaringen är att jag har spenderat min tid i Tyskland på spelmässan Gamescom, en urhärlig upplevelse. Jag hoppar rakt in i skönhetsbloggandet igen och tänkte idag visa er läppglanset Grand Pumpkin som ingår i Mac's The Simpsons-kollektion som jag skrivit om här. Läppglanset Grand Pumpkin är en medium orange nyans med krämformula, det är väldigt likt Live it up som kom med Playland-kollektionen, så likt att jag vågar mig på att kalla dom för dupes. Om du har den ena behöver du alltså inte den andra. Se gärna mitt inlägg om Live it up här.  Nyansen är en väldigt neutral orange, den drar varken åt rött, rosa eller korall. Helt enkelt en snygg orange som passar dom flesta. Formulan är halvtäckande och om du lägger mer än ett lager så framhävs läpparnas linjer lite för mycket eftersom formulan är lite "mjölkig". Jag har gjort en liten video där jag jämför dessa två, jag älskade Live it up eftersom nyansen är så härligt somrig så jag kan helt klart rekommendera Grand Pumpkin om du inte har Live it up. Orange är en nyans på läpp-produkter som jag tycker kan vara lite svåra att hitta.

51.pngMac Live it up (Playland) & Mac Grand Pumpkin (The Simpsons)

2Mac Live it up (Playland) & Mac Grand Pumpkin (The Simpsons) Dagsljus

3Mac Live it up (Playland) & Mac Grand Pumpkin (The Simpsons) 

Kommentarer:

1 Becca:

Dom var verkligen väldigt lika!

2 Becca:

Dom var verkligen väldigt lika!

3 Mac Release Kalender » Honi Beauty:

[…] The Simpsons LE (8 September, Mac Store Copenhagen + Online) Promobilder – Grand Pumpkin Swatch […]

Kommentera här: