Isadora - Face Sculptor

1 Idag ska vi kika på en av Isadora's nyheter, en dosa med tre produkter till ansiktet som har fått namnet "Face Sculptor". Tyvärr hade posten dansat tap-dance på mitt paket så produkterna har fått sig en törn. Det kommer två olika nyanser av "Face Sculptor"; 01 Warm Peach och 02 Cool Pink. Det är dock inte så stor skillnad på nyanserna som ni kan se på bilderna men det finns några små nyans-skillnader som jag tycker är värda att nämna. Rougen är definitivt den produkt som har den största färgskillnad, 01 har en varmare korall-nyans medans 02 har en rosigare ton. Highlighter-nyanserna skiljer också lite, 01 har en mer beige neutral ton medans 02 har en lite mörkare rosa nyans som man måste tona ut en hel del om man är blek som yours truly. Bägge bronzer-nyanser är relativt varma i tonen även om 02 har en lite mer neutral ton. 02 är helt matt och är även den som jag tycker fungerar bäst för oss som är bleka. 01 är mörkare, varmare i tonen och har guldigt glitter i sig. Kan vi inte bara ta bronzern från 02, highlightern från 01 och bägge rouge och göra en Face Sculptor extraordinaire? I överlag tycker jag att bägge är väldigt fina och användbara, det är smart att ha allt i en palett även om jag personligen hade gjort några tweaks gällande nyanser osv. Isadora släpper även en borste som heter Face Sculptor, en snedställd borste med underbart mjuka borsthår och en perfekt storlek till både rouge, highlighter och contouring. Eftersom borsten är snedställd kan man använda den "övre spetsen" på borsten till att lägga contour . En mångsidig godbit! Jag har inte testat några av Isadora's borstar sedan tidigare så jag är positivt överraskad, jag gillar den! Face Sculptor paletten kostar 199 kr/stk, borsten kostar 129 kr. Produkterna finns ute i butik nu.

201 Warm Peach & 02 Cool Pink

3 401 Warm Peach & 02 Cool Pink


Kommentarer:

1 Triss i ansiktsborstar från Isadora » Honi Beauty:

[…] Sculptor (129 kr) har jag redan nämnt i ett inlägg och jag är (om möjligt) ännu mer positivt inställd nu, lite över en månad efter. Här har vi […]

2 Isadora – Blue Breeze (Bronzing Makeup 2015) » Honi Beauty:

[…] har valt att släppa en ny färkombination av trio-produkten “Face Sculptor” som i denna kollektion innehåller två bronzers (en matt, en skimrig) samt ett rouge som har ett […]

Kommentera här: