Recension: L'Occitane Almond Shower Oil

1L'Occitane är inte ett märke jag har testat mycket från men jag har hört så mycket bra om nästan alla deras produkter. En av produkterna vi fick med från Daisy Beauty's kryssning till Helsingfors var Almond Shower Oil, en duscholja med mandeldoft. Utöver mandeldoften så upplever jag även att det är något fräscht citrusaktigt som gör att doften känns mer upplyftande. Min pojkvän som i överlag är helt ointresserad av skönhetsprodukter och som bara använder det jag ställer fram dök ur duschen en dag med denna flaska och tyckte att jag skulle recensera den om jag inte hade gjort det ännu för att den var så himla bra. Då blev jag nyfiken såklart, för det är ungefär once in a blue moon som jag får sådana kommentarer, sedan dess har jag använt den vid varje duschtillfälle. Oljan tvättar rent och gör huden helt galen mjuk, återfuktad och len. När man börjar tvätta kroppen så blir oljan förvandlat till ett lättare geleaktigt skum som känns lyxigt och lite dekadent. Jag kan även rapportera att eftersom oljan skummar lite så är den genial som rakolja/skum. Jag tycker den är lättare att jobba med än vanligt raklödder eftersom den är lite tunnare men den återfuktar samtidigt mycket bättre än ett rakskum någonsin gör. Jag får väl erkänna, jag är lite kär i denna gyllene olja... Nästa stopp: 500 ml's versionen.
  • Mängd: 250 ml (Finns även som 75 och 500 ml)
  • Pris: 190 kr
  • Finns hos: L'Occitane
  • Mitt betyg: 5/5

Kommentarer:

1 Ann-Sofie/Colour it:

Min man älskar också denna olja och är inne på andra flaskan nu. :-)

2 Nageldraken:

Det där låter som något som skulle kunna funka bra för en torris som mig! Jag kanske ska snoka rätt på en flaska! :-)

3 Alma Bengtsson:

Den där får jag nog kolla upp!

4 Beautybylinda:

Åh jag älskar denna, såå bra :)

5 Diana / SparklingPink:

Älskar också denna! Sååå bra.

6 Wysteriias skönhetsblogg:

Ja denna är kärlek!! :D

7 Dess/Drömteori:

Måste testa :O

8 Lackgalen:

Nu blev jag väldigt nyfiken! Ska nog leta rätt på en flaska och prova, så kanske min sambo kan sluta klaga på att gå runt och lukta "blommigt" hela tiden ;)

Kommentera här: